Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1504200, author = {Krahulec, Ondřej}, address = {Brno}, booktitle = {Výzkum v didaktice cizích jazyků}, editor = {Věra Janíková, Světlana Hanušová}, keywords = {Computer-Assisted Language Learning; Fluency; Games; Role-playing; Simulations; Second Language Acquisition; Speaking; Task-based Learning}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-9230-3}, pages = {59-86}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Počítačem asistované učení jazyků a rozvoj řečové dovednosti mluvení v kontextu her, simulací, hraní rolí a úkolově orientované výuky}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1504200 AU - Krahulec, Ondřej PY - 2018 TI - Počítačem asistované učení jazyků a rozvoj řečové dovednosti mluvení v kontextu her, simulací, hraní rolí a úkolově orientované výuky PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021092303 KW - Computer-Assisted Language Learning KW - Fluency KW - Games KW - Role-playing KW - Simulations KW - Second Language Acquisition KW - Speaking KW - Task-based Learning N2 - Tato přehledová studie popisuje a kriticky analyzuje výzkumy na poli osvojování cizích jazyků, které byly publikovány v letech 2007 až 2017, a které se zaměřují na fenomén počítačem asistovaného učení se cizímu jazyku (computer-assisted language learning – CALL). Téma této studie je dále úžeji vymezeno úkolově orientovanou výukou (task-based learning – TBL), simulacemi, hraním rolí, prvky her, sociální interakcí a vzájemným prolínáním těchto prvků. Tato práce nabízí nejen zevrubný popis výzkumů dostupných v této oblasti, ale také jejich kritickou analýzu. Kromě samotných výzkumných článků je v této práci věnován prostor i metaanalýzám a přehledovým studiím zabývajících se vymezeným tématem. Vybrané výzkumné články jsou kategorizovány na základě prvků, které využívají v rámci konceptu počítačem asistovaného učení se cizímu jazyku. Závěrečné kapitoly této práce mají shrnující charakter a poukazují na klíčová zjištění analyzovaných článků, mimoto tato studie též naznačuje možnosti pro další výzkum ve zkoumaném oboru. ER -
KRAHULEC, Ondřej. Počítačem asistované učení jazyků a rozvoj řečové dovednosti mluvení v kontextu her, simulací, hraní rolí a úkolově orientované výuky. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. \textit{Výzkum v didaktice cizích jazyků}. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s.~59-86. ISBN~978-80-210-9230-3.
|