HRŮZA, Filip a Lucia MAKÝŠOVÁ. Social media usage in local governments – A case study of the Czech Republic. In 2019 American Society for Public Administration Annual Conference. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Social media usage in local governments – A case study of the Czech Republic
Autoři HRŮZA, Filip (203 Česká republika, garant, domácí) a Lucia MAKÝŠOVÁ (703 Slovensko, domácí).
Vydání 2019 American Society for Public Administration Annual Conference, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50602 Public administration
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/19:00107312
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky social networks; regional capitals; communication; engagement
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Lucia Hrůzová, učo 402978. Změněno: 9. 4. 2020 09:58.
Anotace
The evolution of Web 2.0 technologies has led to social media becoming new tool for public participation, where communities can easily be reached and where stakeholder can express their preferences on a continuous basis. The ongoing development has caused government to be faced with expectations to adapt its communication behaviour to the changing social online interactions. The purpose of using social media differs among local governments, in terms of marketing, information provision, civic participation or accountability. Our focus is to do in depth-analysis of this specific government type of communication, with focus on Czech municipalities. The research describes how local governments in Czech Republic use social media in communication with public. Subsequently we also focus on implications from the perspective of inter-municipal co-operation or whether municipalities determine their SN profile, its content and communication by the boarders (catastral territory) of the municipality. This discussion can set up the conditions for further research and assessment whether social networks could be used on the platform of inter-municipal co-operation.
Návaznosti
GA17-15887S, projekt VaVNázev: Identifikace klíčových faktorů úspěšné meziobecní spolupráce
Investor: Grantová agentura ČR, Identifikace klíčových faktorů úspěšné meziobecní spolupráce
MUNI/A/1121/2018, interní kód MUNázev: Online fundraising a sociálne média v prostredí neziskových organizácií (Akronym: OFSMNO)
Investor: Masarykova univerzita, Online fundraising a sociálne média v prostredí neziskových organizácií, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 06:51