B 2018

Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením

BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením

Název anglicky

Inclusive didactics in elementary schools practice with regards to specifics of students with mild intellectual disability

Vydání

1. vydání. Brno, 165 s. 2018

Nakladatel

Munipress

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9189-4

Klíčová slova česky

inkluzivní didaktika; základní škola; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; žáci s lehkým mentálním postižením; společné vyučování

Klíčová slova anglicky

inclusive education; elementary school; pupils with special educational needs; pupils with mild intellectual disability; common education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2019 12:37, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Cílem odborné publikace je hlouběji se věnovat problematice inkluzivního vzdělávání, inkluzivnímu vyučování a inkluzivní didaktice, a to se zaměřením na specifika žáků s mentálním postižením v inkluzivním prostředí školy. Publikací reagujeme na uvedené četné výzkumy realizované na toto téma u nás a v zahraničí, na zjištění ČŠI týkající se současného stavu implementace inkluzívního vzdělávání u nás a na cíle stanovené Akčním plánem inkluzivního vzdělávání na období let 2019-2020.

Anglicky

The aim of the publication is the deeper focus on issues of inclusive education and inclusive didactics, with an emphasis on the specifics of pupils with intellectual disability in the inclusive school environment. Within the text, we reflect to the numerous researches carried out in this field in the Czech Republic and abroad, furthermore to the findings of the CSI on the current state of implementation of inclusive education in our country and the objectives set out in the Action Plan for Inclusive Education for the period 2019-2020.

Návaznosti

MUNI/A/1183/2016, interní kód MU
Název: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty