B 2019

Didaktika mateřské školy

SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Didaktika mateřské školy

Název anglicky

Kindergarten Methodology

Autoři

SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Vydání

Praha, 252 s. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019

Nakladatel

Wolters Kluwer

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7598-276-6

Klíčová slova česky

Didaktika; dítě; interakce; mateřská škola; organizační formy; vzdělávací metody; učitel mateřské školy.

Klíčová slova anglicky

Didactics; child; interaction; kindergarten; organizational forms; educational methods; pre-school teacher.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2020 18:18, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabídnout informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřské školy a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice obsahu a procesu učení. Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol.

Anglicky

The publication offers application of selected topics of general didactics in pre-school education. It does not try to include the reader with a list of theoretical definitions, but to offer in a readable way information on how to effectively educate with regard to the specifics of preschool age. The aim is to broaden the professional knowledge and competence of pre-school teachers and develop their ability to navigate the content and learning process. It focuses mainly on designing educational activities, their implementation and reflection. Theoretical knowledge is presented in such a way that it is usable for practical use and is usually supplemented by illustrative examples from the pedagogical practice of kindergartens.