D 2020

Changes in Preparation of Future Teachers of Vocational Subjects in a Confrontation with FEP in the Czech Republic

VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEK

Základní údaje

Originální název

Changes in Preparation of Future Teachers of Vocational Subjects in a Confrontation with FEP in the Czech Republic

Autoři

VÁLEK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Cham, Německo, The Challenges of the Digital Transformation in Education. ICL 2018. Advances in Intelligent Systems and Computing, od s. 483-494, 12 s. 2020

Nakladatel

Springer Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00115043

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-030-11931-7

ISSN

UT WoS

000772228000045

Klíčová slova česky

Rámcový vzdělávací program; Profesní kompetence; Odborné vzdělávání, Učitelé

Klíčová slova anglicky

FEP; Professional competence; Practical training; Teachers

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 9. 2023 01:11, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Anotace

V originále

Currently the Framework Educational Programme (FEP) is updated in the Czech Republic. The Framework Educational Programme and its content of each subject in each branch should correspond to the contemporary perception of the world of contemporary young people. The changes should be based on the needs of students as well as on the requirements of practice. In most cases only the range of expected outputs and curricula is increased, but without any reduction of other unnecessary content. Adjusting of links between the different disciplines, if any, is minimal. The aim of the paper is to present different views on the changes of the Framework Educational Programme, especially for vocational secondary schools. We focus our attention to the study program of vocational subjects/practical training teacher with respect to the changes of FEP. With varying output requirements of students of secondary vocational schools, the demands on the future teachers of vocational subjects/practical training change too. We must answer on question: How long in advance, how, and what is the way for the university preparing future teachers of vocational subjects/practical training when designing and to realizing the innovation of their study program? Through a meta-research survey, we summarize the data that present other views on the Framework Educational Programme.

Přiložené soubory

ICL_2018_1284_valek_sladek.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru