GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ. Adaptation of two years old children in Czech preschool education. International Journal of Learning and Teaching. roč. 9, č. 1, s. 349-356. ISSN 2377-2891. doi:10.18844/ijlt.v9i1. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Adaptation of two years old children in Czech preschool education
Název česky Adaptace dvouletých dětí v Českém předškolním vzdělávání
Autoři GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ.
Vydání International Journal of Learning and Teaching, 2017, 2377-2891.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Turecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.18844/ijlt.v9i1
Klíčová slova česky předškolní vzdělávání; kvalita ve vzdělávání; dvouleté děti; kompetence učitele; pozorování
Klíčová slova anglicky pre-primary education; pedagogical quality; two years old children; teachers´ professional competences; observation.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 1. 4. 2019 18:50.
Anotace
The article presents current topic in Czech preschool education. Czech preschool education has been dealing with placing of two years old children to kindergartens. There is economic and social pressure for receiving two years old children into kindergartens, however, contemporary pre-primary education is for children from three until six or seven years old in the Czech Republic. The network of facilities caring and education for children a up to three years of age are missing in the Czech Republic. The article presents results of qualitative research focusing on adaptation of two years old children from teachers’ perspective. The methods of questionnaire and observation were used. The research brings findings on kindergarten teachers working with two years old children in Czech kindergartens and how children develop in current conditions.
Anotace česky
Článek prezentuje aktuální téma předškolního vzdělávání v České Republice, jedná se o umísťování dvouletých dětí do mateřských škol. Existuje mnoho důvodů ekonomických a sociálních pro vytváření těchto míst, ale důležité je vytvořit pro děti do tří let kvalitní předškolní vzdělávání. Článek přináší výsledky kvalitativní studie týkající se adaptace dvouletých dětí z pohledu učitelů.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 04:14