p 2019

Umělecké sběratelství & sociální identita. Obchod s konfiskáty v poválečném Brně

RUSINKO, Marcela

Základní údaje

Originální název

Umělecké sběratelství & sociální identita. Obchod s konfiskáty v poválečném Brně

Název anglicky

Art Collecting & Social Identity. Trading Confiscated Artistic Assets in Post-war Brno

Vydání

Fait Gallery Brno, 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

60401 Arts, Art history

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

modern art collecting; interwar period Czechoslovakia; Prague; Brno; Karel Ditrich auction house; German property; confiscated art assets
Změněno: 12. 3. 2020 08:36, doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Proč vznikaly a čím jsou charakteristické umělecké sbírky prvorepublikových lékařů, bankéřů, advokátů, podnikatelů? Společně se podíváme do historie uměleckého sběratelství 20. století jako aktivity neodmyslitelně spjaté s životním stylem dynamicky se rozvíjející střední třídy. Jaké byly osudy těchto kolekcí a jejich majitelů po druhé světové válce a kde jsou dnes? A co se dělo s konfiskovaným uměleckým majetkem odsunutých Němců v tomto období? Víte, že jedno z největších středisek, kde byl soustředěn a následně ve velkém prodáván bylo právě v Brně? Tyto a další otázky k problematice sběratelství a provenienčního výzkumu v českých sbírkách otevře a náměty k případné společné diskusi nabídne přednáška Dr. Marcely Rusinko, autorky publikace "Snad nesbírate obrazy?".

Anglicky

Why did the art collections of interwar Czechoslovkia period physicians, bankers, lawyers, businessmen originated and what were their characteristics? Together, we look at the history of 20th century art collecting as an activity inherently linked to the lifestyle of a dynamically developing middle class. What were the fates of these collections as well as their owners after World War II? Where are they today? And what happened to the confiscated artistic possessions of the displaced Germans during this period? Did you know that one of the largest centers where confiscated assets were concentrated and then sold in bulk was in Brno? These and other questions on the issue of collecting and provenance research in Czech collections will be opened by this lecture. Take advantage to participate in discussion with the author of the book "You Aren't Collecting Paintings, Are You?".