ADAM, Martin. Enhancing credibility: persuasive strategies in sermon titles and openings. In The Ninth International Conference on Religion & Spirituality in Society 2019, Granada, Spain. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Enhancing credibility: persuasive strategies in sermon titles and openings
Název česky Zvyšování důvěryhodnosti: persvazivní strategie v názvech a úvodních pasážích kázání
Autoři ADAM, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání The Ninth International Conference on Religion & Spirituality in Society 2019, Granada, Spain, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00107375
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky persvaze; logos; etos; pathos; kázání; důvěryhodnost
Klíčová slova anglicky persuasion; logos; ethos; pathos; sermon; credibility
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 19. 3. 2020 10:09.
Anotace
Since the emergence of the Aristotelian idea of appeal within the framework of his understanding of poetics, the concepts of ethos, pathos, and logos have indicated the essence of what came to be labelled much later as persuasive strategies. Although persuasion seems to be present in virtually all text types and registers, in many ways it is the religious discourse that utilises persuasion as one of its pivotal instruments to convince the audience of the veracity of the doctrine presented through it. The present paper explores scripted sermons, particularly sermon titles and opening passages, in terms of the persuasive strategies employed. The main emphasis is placed on how particular linguistic realisations of persuasion enhance the credibility of the message.
Anotace česky
Tato prezentace na konferenci představuje kázání, zejména jejich úvodních pasáží, z hlediska přesvědčovacích strategií. Hlavní důraz je kladen na to, jak jednotlivé jazykové realizace přesvědčování zvyšují důvěryhodnost poselství - prostřednictvím aristotelovské triády logos - etos - pathos.
Návaznosti
GA17-16195S, projekt VaVNázev: Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu
Investor: Grantová agentura ČR, Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 06:52