2019
Příklady dobré praxe – mezioborové projekty hudební a výtvarné výchovy
TAYLOR, Daniela, Hana STADLEROVÁ a Milena TOMANOVÁZákladní údaje
Originální název
Příklady dobré praxe – mezioborové projekty hudební a výtvarné výchovy
Název anglicky
Examples of good practice – Interdisciplinary projects of Music and Art Education
Autoři
TAYLOR, Daniela (203 Česká republika, garant, domácí), Hana STADLEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milena TOMANOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Hudební výchova pro 3. tisíciletí – didaktická konference, PF UJEP, Ústí nad Labem, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00109595
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
umělecké vzdělávání; RVP; kompetence; vzdělávací oblast Umění a kultura; mezioborovost; hudební výchova; výtvarná výchova; projekt; inovace
Klíčová slova anglicky
Art Education; National Curriculum; competencies; educational area Arts and Culture; interdisciplinary; Music; Art; project; innovation
Změněno: 6. 3. 2020 15:36, Dana Nesnídalová
V originále
Předměty hudební a výtvarná výchova jsou začleněny do vzdělávací oblasti Umění a kultura jako povinné, měly by se tedy plnohodnotně podílet na rozvoji dítěte. V praxi můžeme sledovat, že jsou stále podceňovány, obsahy některých lekcí jsou dokonce v přímém rozporu s učivem daným RVP. Je třeba vzdělávat pedagogy, aby si byli vědomi nezastupitelné role uměleckých výchov, které umožňují žákům nejen získat nové znalosti a dovednosti, ale také projevit emoce i subjektivní pohled na svět. V kontextu s realitou hudební a výtvarné výchovy byly nabídnuty aktivity, které byly nejprve ověřovány v rámci didaktické přípravy. Jejich průběh i výstupy se mohou stát inspirací pro inovaci školní praxe. Příspěvek navazuje na výzkum autorek, realizovaný v rámci projektu "Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotnosti".
Anglicky
Music and Art are integrated into the educational area of Art and Culture as compulsory subjects, so they should integrate fully in the development of the child. In practice, we can see that they are still underestimated, the contents of some lessons are even in direct contradiction to the framework given by the National Curriculum. It is necessary to educate pedagogues to be aware of the irreplaceable role of art education, which enables pupils not only to acquire new knowledge and skills, but also to express emotions and subjective views of the world. In the context of the reality of Music and Art, activities were offered, which were first verified in the framework of didactic preparation. Their progress and outputs can become an inspiration for schools with practical innovation. The contribution follows the authors' research, implemented within the project "Improving the quality of pupils' education, development of key competences, areas of education and literacy".
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU |
|