MUSILOVÁ, Jana. Meze a možnosti matematického myšlení ve výuce fyziky. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Meze a možnosti matematického myšlení ve výuce fyziky
Název anglicky Limits and possibilities of mathematical thinking in physics education
Autoři MUSILOVÁ, Jana.
Vydání 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova česky matematické myšlení; fyzikální vzdělávání
Klíčová slova anglicky mathematical thinking; physics education
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: prof. RNDr. Jana Musilová, CSc., učo 851. Změněno: 30. 5. 2019 11:36.
Anotace
Trvalým problémem výuky fyziky na všech úrovních vzdělávání, naléhavým zejména v počátcích univerzitního studia fyziky, ke zaostávání matematických znalostí a dovedností studentů, potřebných pro budování fyzikálních pojmů, chápání fyzikálních principů a zákonitostí, i pro interpretaci experimentů. Příspěek se zabývá mezemi matematického myšlení žáků různých věkových kategorií a možnostmi výkladu matematického aparátu v prospěch rozvoje fyzikálního myšlení studentů.Vychází ze zkušeností získaných především na terciární úrovni vzdělávání.
Anotace anglicky
The contribution is devoted to limits of mathematical thinking of pupils and students of all age cathegories and possibilities of presentation of mathematical tools for the development of physical thinking of students.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:16