UGWITZ, Pavel, Zdeněk STACHOŇ a Lukáš HERMAN. Prototyp nástroje TrailScript pro evaluaci chování ve virtuálním prostředí. In Igor Farkaš; Martin Takáč; Peter Gergeľ; Matúš Tomko;. Kognícia a umelý Kognícia a umelý život 2019 život 2019. 1. vydání. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019, s. 126-128. ISBN 978-80-223-4720-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Prototyp nástroje TrailScript pro evaluaci chování ve virtuálním prostředí
Název česky Prototyp nástroje TrailScript pro evaluaci chování ve virtuálním prostředí
Název anglicky TrailScript: A prototype of a tool for virtual environment behavior evaluation
Autoři UGWITZ, Pavel, Zdeněk STACHOŇ a Lukáš HERMAN.
Vydání 1. vydání. Bratislava, Kognícia a umelý Kognícia a umelý život 2019 život 2019, od s. 126-128, 3 s. 2019.
Nakladatel Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10500 1.5. Earth and related environmental sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 978-80-223-4720-4
Klíčová slova česky virtuální prostředí; virtuální realita; virtuální chování; prostorová navigace; prostorová orientace; prostorová data; analýza prostorových dat; vizualizace prostorových dat
Klíčová slova anglicky virtual environment; virtual reality; virtual behavior; spatial navigation; spatial orientation; spatial data; spatial data analysis; spatial data visualization
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Lukáš Herman, Ph.D., učo 222752. Změněno: 4. 6. 2019 14:34.
Anotace
Jsme schopni zaznamenat a vizualizovat interakci člověka s virtuálním prostředím? A co když se jedná o problematiku více uživatelů? Tento příspěvek prezentuje funkční prototyp nástroje pro evaluaci chování uživatelů ve virtuálních prostředích. Na základě získaných prostorových dat probandů (užití ovládacího rozhraní, pohybu, interakce s prostředím, aj.) dochází k výpočetnímu zpracování klíčových agregovaných hodnot, i k vizualizaci výstupů. Algoritmy pro prostorové analýzy, v nástroji obsažené, lze kombinovat, a komparovat tak chování jednotlivých probandů či celých skupin. Dílčí výstupy lze též podrobit statistické analýze.
Anotace anglicky
The question is whether one is able to log and visualize an user interacting with a virtual environment. Furthermore, if multiple users are involved and/or the environment provides extended interactivity functionality, the complexity of such a solution rises. This paper is to present functional prototype of such a solution. Based on acquired behavioral data gathered from 3D virtual environment users in real-time (user interface usage, movement, interaction), an ex-post data computation and visualization is made possible. Provided spatial analysis algorithms can be combined and/or compared across multiple users/groups. Some aggregate outputs can also be analyzed statistically.
Návaznosti
GC19-09265J, projekt VaVNázev: Vliv sociokulturních faktorů a písma na percepci a kognici komplexních zrakových podnětů (Akronym: ISOVIS)
Investor: Grantová agentura ČR, The influence of socio-cultural factors and writing system on perception and cognition of complex visual stimuli
VytisknoutZobrazeno: 10. 7. 2024 07:53