2019
Analýza některých přístupů k autonomii učení v perspektivě moderních edukačních technologií: setkání pedagogiky a andragogiky?
ČERNÝ, MichalZákladní údaje
Originální název
Analýza některých přístupů k autonomii učení v perspektivě moderních edukačních technologií: setkání pedagogiky a andragogiky?
Název anglicky
Analysis of Some Approaches to Learning Autonomy in the Perspective of Modern Educational Technologies: Meeting of Pedagogy and Andragogy?
Autoři
ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Paidagogos, Paidagogos - společnost pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání o. s. 2019, 1213-3809
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00109837
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
humanismus; autonomie; heutagogika; Kant; technologie; konstruktivismus; autonomní učení; sebeurčené učení; andragogika
Klíčová slova anglicky
humanism; autonomy; heutagogy; Kant; technology; constructivism; autonomous learning; self-determined learning; andragogy
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2020 18:24, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
Rozvoj technologií, které umožňují podporu adaptabilního či personalizovaného učení, má nesporný potenciál změnit některé přístupy k procesu vzdělávání a k jeho struktuře, přičemž se musí opírat o seriózní myšlenková stanoviska vycházející na jedné straně z filosofie výchovy, na straně druhé z problémů a možností, které přináší reálně existující svět. Pokusili jsme se alespoň o úvodní fragmentární komentáře k celé oblasti.
Anglicky
The development of technologies that enable support for adaptive and personalized learning has undoubted potential to change some approaches to the educational process and its structure, and it must be based on serious ideological opinions based on one side of the philosophy of education, on the other hand, the challenges and opportunities that bring real existing world. We wanted to provide initial fragmentary commentary on whole issue.