J 2019

Analýza některých přístupů k autonomii učení v perspektivě moderních edukačních technologií: setkání pedagogiky a andragogiky?

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Analýza některých přístupů k autonomii učení v perspektivě moderních edukačních technologií: setkání pedagogiky a andragogiky?

Název anglicky

Analysis of Some Approaches to Learning Autonomy in the Perspective of Modern Educational Technologies: Meeting of Pedagogy and Andragogy?

Autoři

ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Paidagogos, Paidagogos - společnost pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání o. s. 2019, 1213-3809

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00109837

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

humanismus; autonomie; heutagogika; Kant; technologie; konstruktivismus; autonomní učení; sebeurčené učení; andragogika

Klíčová slova anglicky

humanism; autonomy; heutagogy; Kant; technology; constructivism; autonomous learning; self-determined learning; andragogy

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2020 18:24, Mgr. Zuzana Matulíková

Anotace

V originále

Rozvoj technologií, které umožňují podporu adaptabilního či personalizovaného učení, má nesporný potenciál změnit některé přístupy k procesu vzdělávání a k jeho struktuře, přičemž se musí opírat o seriózní myšlenková stanoviska vycházející na jedné straně z filosofie výchovy, na straně druhé z problémů a možností, které přináší reálně existující svět. Pokusili jsme se alespoň o úvodní fragmentární komentáře k celé oblasti.

Anglicky

The development of technologies that enable support for adaptive and personalized learning has undoubted potential to change some approaches to the educational process and its structure, and it must be based on serious ideological opinions based on one side of the philosophy of education, on the other hand, the challenges and opportunities that bring real existing world. We wanted to provide initial fragmentary commentary on whole issue.