NOVOTNÁ, Miroslava. La voix, l’image et l’écriture dans quelques textes du Théâtre de poche. La Revue des lettres modernes : Création et Intermédialité. Paris: Classiques Garnier, 2018, roč. 2018, č. 8, s. 245-258. ISSN 0035-2136. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15122/isbn.978-2-406-07943-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název La voix, l’image et l’écriture dans quelques textes du Théâtre de poche
Název anglicky Voice, image and writing in some texts of the pocket theater
Autoři NOVOTNÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání La Revue des lettres modernes : Création et Intermédialité, Paris, Classiques Garnier, 2018, 0035-2136.
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Francie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00109954
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.15122/isbn.978-2-406-07943-9
Klíčová slova anglicky Jean Cocteau; 20th century literature; theater; poetry
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 28. 3. 2020 22:02.
Anotace
Notre communication portera sur les courtes pieces de théatre, les monologues, les chansons de Théatre de Poche ; nous essaierons de répondre aux questions suivantes : comment et pourquoi l auteur joue-t-il avec l insolite de tous ces courts textes ? Quels sont les rapports entre la narration exprimée par les mots écrits et les paroles accaparées, maitrisées par les acteurs ? Quels effets, décors, costumes devraient compléter les monologues de Jean Cocteau pour les réaliser en une émission filmée ou scénique ou aussi en émission radiophonique ? Dans quel sens la réalisation par un metteur en scene, un acteur, un scénographe peut-elle rendre le texte de Cocteau plus intense, plus poétique ou plus suggestif ? Est-ce nécessaire ? Si oui, pourquoi et quels en sont les résultats ?
Anotace česky
Náš text se zaměří na krátké hry, monology, písně Theatre de poche Jeana Cocteaua. Pokusíme se odpovědět na následující otázky: jak a proč jsou autorovy texty zvláštní a neobvyklé? Jaké jsou vztahy mezi vyprávěním slovy a vyjádřeným na jevišti? Jaké efekty, scenérie, kostýmy doplnit monology Jeana Cocteaua? V jakém smyslu může realizace režiséra, herce, scénografa učinit text Jeana Cocteaua intenzivnějším či poetičtějším? Je to nutné? Pokud ano, proč a jaké jsou výsledky?
Anotace anglicky
Our text will focus on short plays, monologues, songs of Pocket Theater; we will try to answer the following questions: how and why does the author play with the unusual of all these short texts? What are the relations between the narrative expressed by the written words and the monopolized words, mastered by the actors? What effects, scenery, costumes should complete the monologues of Jean Cocteau to realize them in a filmed or scenic show or also in radio broadcast? In what sense can the realization by a director, an actor, a scenographer make the text of Cocteau more intense, more poetic or more suggestive? Is it necessary? If so, why and what are the results?
Návaznosti
MUNI/A/1007/2017, interní kód MUNázev: Studentská odborná činnost v rámci studia české literatury a mezikulturních studií 2018
Investor: Masarykova univerzita, Studentská odborná činnost v rámci studia české literatury a mezikulturních studií 2018, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:03