B 2018

Rozvoj verbálního chování. Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami

BARBERA, Mary Lynch and Tracy RASMUSSEN

Basic information

Original name

Rozvoj verbálního chování. Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami

Name in Czech

Rozvoj verbálního chování. Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami

Name (in English)

The Verbal Behavior Approach. How to Teach Children with Autism and Related Disabilities

Authors

BARBERA, Mary Lynch and Tracy RASMUSSEN

Edition

1. vyd. Brno, 207 pp. 2018

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-9212-9

Keywords (in Czech)

verbální chování, aplikovaná behaviorální analýza, rozvoj řeči, rozvoj znakové řeči, autismus, neurovývojové poruchy

Keywords in English

verbal behavior, applied behavior anaylsis, language development, sign language development, autism, neurodevelopmental disorders

Tags

Změněno: 20/6/2019 12:05, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Kniha seznamuje rodiče a odborníky s principy ABA a verbálního chování, představuje Metodu rozvoje verbálního chování při výuce dětí s autismem a jinými vývojovými postiženími. Metoda vychází z Aplikované behaviorální analýzy (ABA) založené na Skinnerově analýze verbálního chování. Tento přístup je velmi efektivní u dětí, které mají velmi omezené nebo žádné řečové dovednosti. Mary Lynch Barbera v knize popisuje své vlastní zkušenosti s využitím Metody rozvoje verbálního chování z pohledu certifikované behaviorální analytičky a matky dítěte s autismem. Kniha je podrobným průvodcem, který přináší informace o tom, jak u dětí rozvíjet řeč a komunikační dovednosti. Vysvětluje také, jak učit znakový jazyk nevokální děti. Dále se věnuje možnostem snižování výskytu problémového chování, nácviku používání toalety a dalších sebeobslužných činností, které jsou důležité pro všechny děti.

In English

The book introduces the principles of Applied Behavior Analysis (ABA) and verbal behavior to both professionals as well as parents. The approach is based on B.F. Skinner’s analysis of verbal behavior and works particularly well with children with minimal or no speech abilities. In this book, Dr. Mary Lynch Barbera draws on her own experiences as a Board Certified Behavior Analyst, and also as a parent of a child with autism, to explain VB and how to use it. This step-by-step guide provides an abundance of information about how to help children develop better language and speaking skills, and also explains how to teach non-vocal children to use sign language. It focuses on ways to reduce problem behavior, and there is also useful information on teaching toileting and other important self-help skills, that would benefit any child.