Netradiční študenti v terciárnom vzdelávaní
ROZVADSKÁ, Katarína. Netradiční študenti v terciárnom vzdelávaní. In Studentská konference KSA FF UPOL, 10.4.2019, Olomouc. 2019. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Netradiční študenti v terciárnom vzdelávaní |
Název česky | Netradiční studenti v terciárním vzdělávání |
Název anglicky | Nontraditional students in tertiary education |
Autoři | ROZVADSKÁ, Katarína (703 Slovensko, garant, domácí). |
Vydání | Studentská konference KSA FF UPOL, 10.4.2019, Olomouc, 2019. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | slovenština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/19:00110003 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova anglicky | non-traditional students; higher education; entry motives |
Štítky | rivok |
Změnil | Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 17. 3. 2020 11:44. |
Anotace |
---|
Tento konferenčný príspevok pojednáva o netradičných študentoch a ich motívoch pre vstup do univerzitného štúdia. Sekundárne dáta pochádzali z prvej vlny longitudinálneho online prieskumu realizovaného na Masarykovej univerzite u študentov prvých ročníkov všetkých bakalárskych a magisterských študijných programov. Výskumný nástrojom použitým v zdrojovom výskume bola Škála akademickej motivácie (AMS). Netradiční študenti boli determinovaní ako dospelí študenti starší rokov, ktorí mali v minulosti minimálne rok pauzu vo svojich vzdelávacích trajektóriách. Bolo zistené, že hierarchia motívov netradičných študentov sa odlišuje od herarchie motívov zistenej v celom súbore. Výsledky exploratórnej faktorovej analýzy taktiež ukázali na rozdiely vo faktorovej štruktúre motívov netradičných študentov v porovnaní s pôvodnou štruktrúou AMS. |
Anotace anglicky |
---|
This conference paper deals with the non-traditional students and their motives for starting their univesity studies. The secondary data proceeded from the first part of a longitudinal online survey conducted at Masaryk University amongst first-year students in all the university bachelor´s and master´s degree programmes. Research instrument used in the original research was the questionnaire Academic Motivation Scale (AMS). The non-traditional students were determined as adult students 26 years of age or older who have previously undertaken a break in their educational trajectories. We found the hierarchy of non-traditional students´ motives for entering higher education divergent from the hierarchy found in the whole sample. The results of exploratory factor analysis showed as well a differentiation in the factor structure of non-traditional students´motives compared to the original structure of the AMS. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1357/2018, interní kód MU | Název: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení: |
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 3. 10. 2024 07:29