SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ. Customer satisfaction, loyalty, knowledge and competitiveness in the food industry. Economic Research-Ekonomska Istraživanja. Taylor & Francis, 2019, roč. 32, č. 1, s. 1237-1255. ISSN 1331-677X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/1331677X.2019.1627893.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Customer satisfaction, loyalty, knowledge and competitiveness in the food industry
Autoři SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Economic Research-Ekonomska Istraživanja, Taylor & Francis, 2019, 1331-677X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Chorvatsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.229
Kód RIV RIV/00216224:14560/19:00107489
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/1331677X.2019.1627893
UT WoS 000474293800001
Klíčová slova anglicky customer expectation; customer satisfactionmodel; perceived qualityand value; productknowledge; competitiveness; food industry
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Nikol Zachovalová Barochová, učo 179010. Změněno: 30. 9. 2019 13:38.
Anotace
The subject of this article is customer satisfaction, loyalty, know-ledge and business competitiveness from the perspective of afood-industry customer. This article aims to analyse the relation-ship between customer satisfaction, customer loyalty, productknowledge, business competitiveness and other selected factorswhich influence customer satisfaction. The research is aimed atcustomers who purchase the product in question repeatedly andhave personal experience with this product. The research was car-ried out using a questionnaire which was presented to therespondents, who were customers of the selected companies. Inorder to model the relationships between the factors, a structuralequation model approach was used. The research showed the dir-ect influence of the product-knowledge variable on customerexpectation and product competitiveness, as well as the influenceof customer loyalty on product knowledge. Increased loyalty thusleads to the customer’s increased knowledge of the product. Therate of repeat purchase of the same product is important for therelationship between the variables. In this case, customer expect-ation was shown to be an important variable which is influencedby customer satisfaction. It can be concluded that when a prod-uct’s price is set correctly in relation to its quality, the price doesnot affect other research factors.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaVNázev: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 09:01