p 2019

Evidence in School Psychology : What counts?

ARNOLD, Chris, Mojča JURIŠEVIČ, Bohumíra LAZAROVÁ and José Antonio LEÓN

Basic information

Original name

Evidence in School Psychology : What counts?

Name in Czech

Doklady ve školní psychologii : Co se počítá?

Authors

ARNOLD, Chris (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland), Mojča JURIŠEVIČ (705 Slovenia), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and José Antonio LEÓN (724 Spain)

Edition

European Congress of Psychology, 2-5 July 2019, Moscow, Russia, 2019

Other information

Language

English

Type of outcome

Requested lectures

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/19:00110109

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

školní psychologie; doklady; praxe; výzkum

Keywords in English

school psychology; evidences; practice; research

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 24/3/2020 09:14, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

Invited symposium consisted of the topics: use of the evidences in the school psychologists practice, a study on reading competence in adults with intellectual and developmental disability and preventative approach to reducing dropout rates – collecting the evidence.

In Czech

Zvané symposium obsahující tři diskusní témata: výzkum o využívání dokladů v praxi školních psychologů, data z výzkumu o čtenářských kompetencích u jedniců s mentálním deficitem a doklady o preventivních přístupech zaměřených na snížení předčasných odchodů ze studia.

Links

MUNI/A/1357/2018, interní kód MU
Name: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masaryk University, Category A

Files attached

Evidence_based_practice_-_symposium_v3.pptx
Request the author's version of the file