VLČEK, Petr a Jaroslav VRBAS. Motor competences in the Czech PE curriculum. In 4th Summit of CEREPS 2019, Quality criteria and outcome standards for Physical Education and School Sport. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Motor competences in the Czech PE curriculum
Autoři VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Jaroslav VRBAS (203 Česká republika, domácí).
Vydání 4th Summit of CEREPS 2019, Quality criteria and outcome standards for Physical Education and School Sport, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00110175
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Motor competences; Physical Education; curriculum
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 3. 2020 11:02.
Anotace
The presentation deals with perspectives on the concept of motor competences in the Czech PE curriculum. The issue is set in the current situation of PE curricular development in the Czech Republic, as the emphasis on the development of competencies as a learning output is there significantly promoted. Different concepts and approaches, however, are applied in the designed form of the curriculum and, above all, they are not being implemented and evaluated in the current teaching practice. The BMC-EU project, in which the Czech Republic is actively involved, creates an important opportunity to launch a debate with the Czech expert public on PE competencies. Measurement of selected basic motor competences in the Czech Republic using the MOBAK 1-2 and MOBAK 3-4 test instrument is presented. Feedback on the course of the measurement is the starting point for further discussion on the concept of motor competences in the Czech Republic. In conclusion, several problematic areas are presented, related to the motor competence in the PE curriculum and its acceptance by representatives of the teaching profession.
Návaznosti
MUNI/A/1037/2018, interní kód MUNázev: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví pro předškolní a mladší školní věk (Akronym: VOČaZ 2019)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví pro předškolní a mladší školní věk, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 9. 2024 20:21