EFFENBERGER, Tomáš, Jaroslav ČECHÁK a Radek PELÁNEK. Difficulty and Complexity of Introductory Programming Problems. Online. In 3rd Educational Data Mining in Computer Science Education Workshop. 2019, 8 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Difficulty and Complexity of Introductory Programming Problems
Autoři EFFENBERGER, Tomáš, Jaroslav ČECHÁK a Radek PELÁNEK.
Vydání 3rd Educational Data Mining in Computer Science Education Workshop, 8 s. 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW webové stránky workshopu
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky complexity measure; difficulty measure; problem sequencing; introductory programming; Python; block-based programming; turtle graphics
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Jaroslav Čechák, Ph.D., učo 410322. Změněno: 27. 8. 2019 07:59.
Anotace
Difficulty and complexity measures are used for problem sequencing, authoring, and detecting problematic problems. We review measures of observed difficulty and intrinsic complexity for introductory programming exercises and explore the relationship between these measures using correlation analysis and projections onto a plane. Even though the exercises are similar, only a few trends hold for all of them, stressing the necessity for validating previous results about complexity and difficulty measures that were based on data from a single exercise.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2018, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VIII.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VIII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 20:05