2019
Towards Adaptive Hour of Code
EFFENBERGER, TomášZákladní údaje
Originální název
Towards Adaptive Hour of Code
Autoři
EFFENBERGER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Cham, International Conference on Artificial Intelligence in Education, od s. 339-343, 5 s. 2019
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10200 1.2 Computer and information sciences
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/19:00110497
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-030-23206-1
ISSN
UT WoS
000495603500062
Klíčová slova anglicky
introductory programming; adaptive learning; student modeling; intelligent tutoring systems
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 5. 2020 12:49, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Hour of Code activities became a de facto standard for the first encounter with programming, reaching millions of children every year. These activities are typically not personalized and offer the same sequence of tasks to everybody, which leads to too slow pace for some students, while too fast for others. We aim to improve upon the current state of the art in teaching introductory programming by providing insight into how adaptive learning techniques can make the Hour of Code activities more efficient and engaging.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2018, interní kód MU |
|