HAVELKA, David a Lenka HRNČÍŘOVÁ. STEPS – Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s postižením – intenzivní alternativa programu pro sourozence dětí s Williamsovým syndromem. E-psychologie. Českomoravská psychologická společnost, 2019, roč. 13, č. 2, s. 33-46. ISSN 1802-8853. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.29364/epsy.342. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1552540, author = {Havelka, David and Hrnčířová, Lenka}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.29364/epsy.342}, keywords = {sibship; group work; therapy; education; Williams syndrome}, language = {cze}, issn = {1802-8853}, journal = {E-psychologie}, title = {STEPS – Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s postižením – intenzivní alternativa programu pro sourozence dětí s Williamsovým syndromem.}, url = {https://doi.org/10.29364/epsy.342}, volume = {13}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1552540 AU - Havelka, David - Hrnčířová, Lenka PY - 2019 TI - STEPS – Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s postižením – intenzivní alternativa programu pro sourozence dětí s Williamsovým syndromem. JF - E-psychologie VL - 13 IS - 2 SP - 33-46 EP - 33-46 PB - Českomoravská psychologická společnost SN - 18028853 KW - sibship KW - group work KW - therapy KW - education KW - Williams syndrome UR - https://doi.org/10.29364/epsy.342 L2 - https://doi.org/10.29364/epsy.342 N2 - Sourozenectví je jedním z nejvýznamnějších vztahů v lidském životě. Tento vztah může být velmi specifický, má-li jeden ze sourozenců vývojové postižení. Zdraví sourozenci potom, stejně jako jejich rodiče, bývají konfrontováni s řadou stresových a náročných situací, které u nich vedou ke zvýšenému výskytu psychických obtíží. Za účelem podpory a naplnění potřeb této skupiny byl vytvořen program STEPS – Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s postižením. Pilotním během intenzivní alternativy tohoto programu prošlo pět sourozenců dětí s Williamsovým syndromem. Cílem článku je podat základní informace o prvním běhu programu a poskytnout tak podnět pro další rozvoj podpory rizikové a v naší zemi doposud opomíjené skupiny – sourozenců dětí s postižením. ER -
HAVELKA, David a Lenka HRNČÍŘOVÁ. STEPS – Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s postižením – intenzivní alternativa programu pro sourozence dětí s Williamsovým syndromem. \textit{E-psychologie}. Českomoravská psychologická společnost, 2019, roč.~13, č.~2, s.~33-46. ISSN~1802-8853. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.29364/epsy.342.
|