MUSILOVÁ, Helena, Vít ONDRÁČEK a Petr VÍTÁMVÁS. Věčný poutník. Boskovice: Muzeum regionu Boskovicka, 2019, 117 s. ISBN 978-80-907372-0-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Věčný poutník
Název česky Věčný poutník
Název anglicky Eternal Pilgrim
Autoři MUSILOVÁ, Helena, Vít ONDRÁČEK a Petr VÍTÁMVÁS.
Vydání Boskovice, 117 s. 2019.
Nakladatel Muzeum regionu Boskovicka
Další údaje
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN 978-80-907372-0-4
Klíčová slova česky Vít Ondráček - malíř - Váchal - experimentální techniky
Klíčová slova anglicky Vít Ondráček - painter - Váchal - experimental art methods
Štítky Vít Ondráček - malba a grafika - katalog k výstavě
Změnil Změnila: Mgr. Helena Musilová, Ph.D., učo 18933. Změněno: 7. 9. 2019 08:16.
Anotace
Vít Ondráček vstoupil na výtvarnou scénu v roce 1978 v Brně, respektive, kvůli nesouhlasným postojům s tehdejším vládnoucím systémem vstoupil do její neoficiální části. Ovlivněn výtvarníky bratry Chatrnými, začal intenzivně experimentovat se všemi výtvarnými postupy – věnoval se malbě, grafice a kresbě a jejich kombinacím; zároveň realizoval první výstavy, výhradně mimo klasické výstavní prostory, vedle toho psal / píše básně a povídky a realizuje krátké experimentální filmy. Alternativní způsob života přetrval i po roce 1989 – od poloviny 90. let rozvíjí v Kunštátě na Moravě v budově bývalé městské šatlavy celostní umělecký koncept, v němž se prolíná příroda, umění a život, literární a vizuální realizace. Připravil řadu samostatných výstav a účastnil se i mnoha kolektivních, textově jeho tvorbu komentoval např. Jaromír Typlt nebo Ludvík Kundera. Sám připravuje výstavy podobně experimentálně orientovaným výtvarníkům, pohybujícím se mimo hlavní umělecká centra. Katalog k výstavě v Muzeu Regionu Boskovicka představuje výběr z cyklů realizovaných po roce 1990.
Anotace česky
Vít Ondráček vstoupil na výtvarnou scénu v roce 1978 v Brně, respektive, kvůli nesouhlasným postojům s tehdejším vládnoucím systémem vstoupil do její neoficiální části. Ovlivněn výtvarníky bratry Chatrnými, začal intenzivně experimentovat se všemi výtvarnými postupy – věnoval se malbě, grafice a kresbě a jejich kombinacím; zároveň realizoval první výstavy, výhradně mimo klasické výstavní prostory, vedle toho psal / píše básně a povídky a realizuje krátké experimentální filmy. Alternativní způsob života přetrval i po roce 1989 – od poloviny 90. let rozvíjí v Kunštátě na Moravě v budově bývalé městské šatlavy celostní umělecký koncept, v němž se prolíná příroda, umění a život, literární a vizuální realizace. Připravil řadu samostatných výstav a účastnil se i mnoha kolektivních, textově jeho tvorbu komentoval např. Jaromír Typlt nebo Ludvík Kundera. Sám připravuje výstavy podobně experimentálně orientovaným výtvarníkům, pohybujícím se mimo hlavní umělecká centra. Katalog k výstavě v Muzeu Regionu Boskovicka představuje výběr z cyklů realizovaných po roce 1990.
Anotace anglicky
Vít Ondráček entered the art scene in 1978 in Brno, or, due to his disagreement with the then ruling system, came it's an unofficial part. Influenced by the artists of the Chatrnýs brothers, he began to experiment intensively with all art practices - he devoted himself to painting, graphics and drawing and their combinations. At the same time, he organised his first exhibitions, exclusively outside classical exhibition spaces. He also wrote written poems and short stories and made short experimental films. The alternative way of life has survived even after 1989 - since the mid-1990s he has been developing a holistic artistic concept in Kunštát na Moravě in the building of the former town jail, which blends nature, art and life, literary and visual realisation. He has prepared many solo exhibitions and participated in many collective exhibitions, with Jaromír Typlt and Ludvík Kundera commenting on his work. He prepares exhibitions for experimentally oriented artists outside the main art centres. The catalogue for the exhibition in the Museum of the Region of Boskovice represents a selection of cycles realised after 1990.
Návaznosti
MUNI/A/1378/2018, interní kód MUNázev: Forma, vizuální význam a okolnosti vzniku uměleckého díla v architektuře a ve výtvarném umění (Akronym: Forma, vizuální význam)
Investor: Masarykova univerzita, Forma, vizuální význam a okolnosti vzniku uměleckého díla v architektuře a ve výtvarném umění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 10:00