2019
Upper-Secondary School Teachers and their Work Ability Support
HARVÁNKOVÁ, Klára, Petr NOVOTNÝ, Klára ZÁLESKÁ a Petr HLAĎOZákladní údaje
Originální název
Upper-Secondary School Teachers and their Work Ability Support
Autoři
HARVÁNKOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí), Klára ZÁLESKÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr HLAĎO (203 Česká republika, domácí)
Vydání
ECER 2019 : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, 2.-6.9.2019, Hamburg, 2019
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00110703
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
work ability; work ability index; upper-secondary school teachers; burnout
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 13. 1. 2023 14:38, Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
Anotace
V originále
The poster will introduce the first results from the questionnaire survey among upper-secondary school teachers in the Czech republic. We identify the work ability index of upper-secondary school teachers and also we expect the findings about the risk of the burnout syndrome at this target group. We will also identify the level of job satisfaction and the teachers´ lifestyle. These findings will be presented with respect to maintaining the work ability of upper-secondary school teachers.
Návaznosti
MUNI/A/1357/2018, interní kód MU |
|