ELIÁŠ, Petr, Jan SEDMIDUBSKÝ a Pavel ZEZULA. Understanding the Gap between 2D and 3D Skeleton-Based Action Recognition. Online. In 21st IEEE International Symposium on Multimedia (ISM). Neuveden: IEEE Computer Society, 2019, s. 192-195. ISBN 978-1-72815-606-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/ISM46123.2019.00041.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Understanding the Gap between 2D and 3D Skeleton-Based Action Recognition
Autoři ELIÁŠ, Petr (203 Česká republika, domácí), Jan SEDMIDUBSKÝ (203 Česká republika, domácí) a Pavel ZEZULA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Neuveden, 21st IEEE International Symposium on Multimedia (ISM), od s. 192-195, 4 s. 2019.
Nakladatel IEEE Computer Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/19:00107709
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-72815-606-4
Doi http://dx.doi.org/10.1109/ISM46123.2019.00041
UT WoS 000528909200030
Klíčová slova anglicky 2D skeleton data;3D skeleton data;action recognition;LSTM;motion data understanding
Štítky DISA, firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 28. 4. 2020 00:07.
Anotace
Large volumes of RGB video data are recorded and processed every day. One of the embedded data modality within these videos is the information about human motions. Up to now, this information has been almost unfeasible to extract, and thus human-motion understanding research has been mainly limited to 3D skeleton data captured by dedicated hardware only. However, with recent advances in computer vision, it is possible to estimate 2D skeleton sequences from ordinary videos quite accurately. Such 2D skeleton data possess an excellent potential for future motion understanding applications. In this paper, we adopt a state-of-the-art bidirectional LSTM network to analyze the accuracy gap in the expressive power of 2D and 3D skeleton data recorded simultaneously on a high number of 20k human actions. We further examine how the missing depth information and fluctuations in 2D skeleton sizes influence the recognition rate. We also demonstrate the suitability of 2D skeleton data for general daily activity recognition by reporting baselines on the PKU-MMD dataset.
Návaznosti
GA19-02033S, projekt VaVNázev: Vyhledávání, analytika a anotace datových toků lidských pohybů
Investor: Grantová agentura ČR, Searching, Mining, and Annotating Human Motion Streams
VytisknoutZobrazeno: 17. 7. 2024 11:33