2019
Vzdělávání ve virtuální realitě : potenciál geografických úloh
ŠAŠINKOVÁ, AlžbětaZákladní údaje
Originální název
Vzdělávání ve virtuální realitě : potenciál geografických úloh
Název anglicky
Education in Virtual Reality : The Potential of Geographic Tasks
Autoři
ŠAŠINKOVÁ, Alžběta (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
23. kartografická konference, 18. - 20. září 2019, Kutná Hora, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50101 Psychology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00107736
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
virtuální realita; vzdělávání; geografie
Klíčová slova anglicky
virtual reality; education; geography
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 4. 2020 11:24, Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
V originále
Příspěvek řešil možnosti a limity vzdělávání v kolaborativní imerzivní virtuální realitě (CIVE); konkrétně za využití geografických edukačních úloh. Ačkoli zatím napříč odbornou veřejností neexistuje shoda na tom, zda má virtuální realita obecně vliv na efektivitu vzdělávání, často se při designu experimentálních úloh zapomíná na zásadní jev, kterým je závislost na typu úlohy (task-dependence). Právě geografické úlohy přinášejí velké příležitosti. Cílem příspěvku bylo identifikovat některá další témata, u nichž může použití virtuální reality (resp. CIVE) přinést pozitivní efekt na proces edukace.
Anglicky
The article aimed at possibilities and limits of education in collaborative immersive virtual environments (CIVE); particularly while using geographic educational tasks. While there has not been a wide consent on the general influence of VR on education, very often task-dependence is neglected is related research. Geographic tasks provide some great opportunities in this regard. Identifying some other topic where using VR could be beneficial was the objective of this article.
Návaznosti
GC19-09265J, projekt VaV |
|