k 2019

Vzdělávání ve virtuální realitě : potenciál geografických úloh

ŠAŠINKOVÁ, Alžběta

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání ve virtuální realitě : potenciál geografických úloh

Název anglicky

Education in Virtual Reality : The Potential of Geographic Tasks

Autoři

ŠAŠINKOVÁ, Alžběta (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

23. kartografická konference, 18. - 20. září 2019, Kutná Hora, 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50101 Psychology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00107736

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

virtuální realita; vzdělávání; geografie

Klíčová slova anglicky

virtual reality; education; geography

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 4. 2020 11:24, Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek řešil možnosti a limity vzdělávání v kolaborativní imerzivní virtuální realitě (CIVE); konkrétně za využití geografických edukačních úloh. Ačkoli zatím napříč odbornou veřejností neexistuje shoda na tom, zda má virtuální realita obecně vliv na efektivitu vzdělávání, často se při designu experimentálních úloh zapomíná na zásadní jev, kterým je závislost na typu úlohy (task-dependence). Právě geografické úlohy přinášejí velké příležitosti. Cílem příspěvku bylo identifikovat některá další témata, u nichž může použití virtuální reality (resp. CIVE) přinést pozitivní efekt na proces edukace.

Anglicky

The article aimed at possibilities and limits of education in collaborative immersive virtual environments (CIVE); particularly while using geographic educational tasks. While there has not been a wide consent on the general influence of VR on education, very often task-dependence is neglected is related research. Geographic tasks provide some great opportunities in this regard. Identifying some other topic where using VR could be beneficial was the objective of this article.

Návaznosti

GC19-09265J, projekt VaV
Název: Vliv sociokulturních faktorů a písma na percepci a kognici komplexních zrakových podnětů (Akronym: ISOVIS)
Investor: Grantová agentura ČR, The influence of socio-cultural factors and writing system on perception and cognition of complex visual stimuli