Včasná intenzivní behaviorální intervence u dětí s autismem: chybějící dílek puzzle
PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁ. Včasná intenzivní behaviorální intervence u dětí s autismem: chybějící dílek puzzle. In XVI. Hradecké dny sociální práce - Sociální začleňování v kontextu sociální práce. 2019. ISBN 978-80-7435-749-7. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Včasná intenzivní behaviorální intervence u dětí s autismem: chybějící dílek puzzle |
Název česky | Včasná intenzivní behaviorální intervence u dětí s autismem: chybějící dílek puzzle |
Název anglicky | Early Intesive Behavioral Intervention for Children with Autism: Missing Puzzle Piese |
Autoři | PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁ. |
Vydání | XVI. Hradecké dny sociální práce - Sociální začleňování v kontextu sociální práce, 2019. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50302 Education, special |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | Program konference |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-7435-749-7 |
Klíčová slova česky | Včasná intervence; Behaviorální intervence; Dítě; Autismus |
Klíčová slova anglicky | Early care intervention; Behavioral intervention; Child; Autism |
Změnil | Změnil: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 23. 1. 2020 15:09. |
Anotace |
---|
Pro zmírnění jádrových symptomů PAS se jako efektivní ukazují včasné intenzivní individualizované programy s nízkým počtem dětí na jednoho terapeuta, založené na aplikované behaviorální analýze. V příspěvku popíšeme charakteristiky kvalitní behaviorální intervence a představíme možnosti jejich uplatnění v rámci zdravotníctví, sociálních služeb a školství a dále se zaměříme na zkušenosti rodičů dětí s PAS. |
Anotace anglicky |
---|
In order to alleviate the core symptoms of ASD, early intensive individualized programs with a low number of children per therapist based on applied behavioral analysis show a high effectivity. In this paper we will describe the characteristics of quality behavioral intervention and present the possibilities of their use in health care, social services and education, and further focus on experiences of parents of children with ASD. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1529/2018, interní kód MU | Název: Výzkum životních zkušeností osob s neurovývojovým postižením a jejich rodin se zaměřením na kvalitu života (Akronym: NQOL) |
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum životních zkušeností osob s neurovývojovým postižením a jejich rodin se zaměřením na kvalitu života, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty | |
0249/2018, interní kód MU | Název: Zavedení postgraduálního studia Aplikované behaviorální analýzy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity pro využití k práci s dětmi s poruchou autistického spektra III. |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zavedení postgraduálního studia Aplikované behaviorální analýzy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity pro využití k práci s dětmi s poruchou autistického spektra III. |
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 16:42