2019
Rozvíjení geometrické představivosti v úlohách
BERÁNEK, JaroslavZákladní údaje
Originální název
Rozvíjení geometrické představivosti v úlohách
Název anglicky
Geometry imagination development in examples
Autoři
Vydání
EME 2019: Primárne matematické vzdelávanie – reflexia súčasných schopností a potrieb žiakov, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Matematická olympiáda; geometrická představivost; řešení úloh
Klíčová slova anglicky
Mathematical Olympiad; geometric imagination; solving problems
Změněno: 7. 11. 2019 12:26, doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
V originále
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem příspěvku je poskytnout náměty k rozvíjení geometrické představivosti studentů programu učitelství pro 1. stupeň základní školy a tím přispět k jejich motivaci k dalšímu studiu matematiky a tím i rozvoji jejich matematických znalostí. Článek obsahuje řadu zajímavých úloh s geometrickou tématikou, vybraných z uplynulých ročníků matematické olympiády v kategorii Z5. Úlohy jsou doplněné řešením i metodickými poznámkami. Snahou je docílit toho, aby se studenti studijního programu učitelství pro 1. stupeň ZŠ začali více zajímat jak o geometrii, tak i o matematickou olympiádu.
Anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers. The main aim of this article is to provide topics which can develop the geometric imagination of future elementary school teachers and thus assist their further motivation and enlargement of their mathematical knowledge. There is given a series of remarkable geometric problems chosen from previous years of Czech Mathematical Olympiad in category Z5. All problems are supplemented with solutions and didactic remarks. The article should inspire future elementary school teachers to be more interested in both geometry and Mathematical Olympiad.