k 2019

Nejasná identita sociální práce jako bariéra sociálního začleňování - příklady z výzkumu

NEČASOVÁ, Mirka

Základní údaje

Originální název

Nejasná identita sociální práce jako bariéra sociálního začleňování - příklady z výzkumu

Název česky

Nejasná identita sociální práce jako bariéra sociálního začleňování - příklady z výzkumu

Název anglicky

Unclear identity of social work as a barrier to social inclusion - examples from research

Autoři

NEČASOVÁ, Mirka

Vydání

konference „XVI. Hradecké dny sociální práce - Sociální začleňování v kontextu sociální práce“, UHK. 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

sociální práce, identita, bariéry, sociální začleňování, vzdělávání

Klíčová slova anglicky

social work, identity, barriers, social inclusion, education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 11. 2019 19:19, PhDr. Mirka Nečasová, Ph.D.

Anotace

V originále

Identita sociální práce je podle mnohých autorů poněkud nejasná. Tato nejasnost může způsobovat řadu problémů, např. nečitelnost sociální práce pro subjekty, se kterými sociální pracovníci jednají. V důsledku tohoto stavu pak může docházet ke komplikacím v přístupu sociálních pracovníků ke zdrojům, které jsou potřebné pro podporu sociálního začleňování klientů. Cílem příspěvku je přispět k objasnění souvislosti mezi identitou sociální práce a bariérami sociálního začleňování za využití vybraných příkladů z kvalitativní části výzkumu hodnot, dilemat a obtížných situací, se kterými se sociálních pracovníci ve své práci setkávají. Na základě prezentovaných zjištění jsou pak v závěru navržena doporučení pro oblast vzdělávání v sociální práci.

Anglicky

According to many authors, the identity of social work is somewhat unclear. This lack of clarity can cause a number of problems, such as the illegibility of social work for the entities social workers deal with. As a result, this may lead to complications in the access of social workers to the resources needed to support social inclusion of clients. The aim of this paper is to contribute to clarify the connection between social work identity and barriers to social inclusion using selected examples from the qualitative part of research of values, dilemmas and difficult situations that social workers encounter in their work. Based on the presented findings, recommendations for education in social work are proposed at the end.