2019
České menšinové školství v Československé republice. Ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem
ŠIMÁNĚ, MichalZákladní údaje
Originální název
České menšinové školství v Československé republice. Ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem
Název anglicky
Czech minority education in the Czechoslovak republic. To the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem
Autoři
ŠIMÁNĚ, Michal
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 220 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, č. 495, 2019
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-9411-6
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-9411-2019
Štítky
Změněno: 20. 3. 2020 11:05, PhDr. Lea Novotná
V originále
Hlavním cílem této publikace je na základě historicko-pedagogického výzkumu představit každodenní život českých obecných menšinových škol v období první Československé republiky v širším společensko-historickém kontextu. Každodenní život těchto škol přitom autor sleduje v politickém okresu Ústí nad Labem, který se nacházel v období první republiky v česko-německé jazykově smíšené oblasti. Výsledky výzkumu prezentované v této monografii přinášejí nové, dosud nikde nepublikované, poznatky z každodenního života českých menšinových škol. Odhalují například problémy, se kterými se tyto školy musely potýkat v různých oblastech života škol, i strategie, které zástupci českých škol volili při řešení těchto problémů.
Anglicky
The main aim of this publication based on historical-pedagogical research is to introduce the everyday life of the Czech minority primary schools during the first Czechoslovak republic in broader socio-historical context. The author examines the everyday life of these schools in political district of Ústí nad Labem, which was located in Czech-German linguistically mixed area during the era of the Czechoslovak republic. Results of the research presented in this monograph provide brand new, previously unpublished, findings from everyday life of Czech minority schools. They reveal, for example, the problems that these schools had to face in different areas of school life, as well as strategies with which the representatives of Czech schools chose to solve them.