VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Pavel BENEŠ. EDUCATION POLICY: INCLISIVE EDUCATION,SOCIOLOGY OF EDUCATION - Accessibility of Education for Students with Visual Impairment. Journal “EDUCATION“. Tbilisi: Sokhumi State Univerzity, 2018, roč. 9-10, 9-10, s. 14-24.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název EDUCATION POLICY: INCLISIVE EDUCATION,SOCIOLOGY OF EDUCATION - Accessibility of Education for Students with Visual Impairment
Autoři VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Pavel BENEŠ.
Vydání Journal “EDUCATION“ Tbilisi, Sokhumi State Univerzity, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Gruzie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky study failure; equality of students; disability; environmental barriers; attitudes of teachers; accessibility of universities
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Změněno: 19. 11. 2019 10:22.
Anotace
The success or failure of students is based on criteria common to all students. Limited opportunities should not be a criterion for success or failure. Students with disabilities have learning difficulties due to environmental barriers - from teachers' negative attitudes towards students with disabilities, to difficult school environments and public barriers. This article focuses on removing barriers to teaching - there are some examples of good practices and tips from Czech universities that can inspire readers.
Návaznosti
2015-2951/001-001, interní kód MUNázev: Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education (Akronym: DARE)
Investor: Evropská unie, Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education, Budování kapacit v oblasti vysokoškolského vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 11:27