HRBÁČEK, Jiří a Ľubica STUCHLÍKOVÁ. Robotic Systems and Present. In František Jakab. ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. Danvers: IEEE, 2019, s. 250-256. ISBN 978-1-72814-967-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9040041.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Robotic Systems and Present
Název česky Robotické systémy ve výuce
Autoři HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Ľubica STUCHLÍKOVÁ (703 Slovensko).
Vydání Danvers, ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, od s. 250-256, 7 s. 2019.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00111548
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-72814-967-7
Doi http://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9040041
Klíčová slova anglicky robotic systems;education; technical education; popularisation of science and technology
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 20. 4. 2020 12:37.
Anotace
Robots and robotic systems are becoming an integral part of our daily lives intensively than ever. Children start to interact with them already in preschool age. Besides basic playing, they also begin to learn how to program them. As children grow up simple toys are step by step exchanged for more sophisticated ones, developing their robot programming skills from the first grade of elementary school to college. This way, interested individuals have the chance to smoothly progress from school to choice of future carrier and eventually programming on a professionally developed industry level. The programming of robotic systems is executed on various levels. The lowest layer requires the designer to know about hardware, electronics, communication between electronic systems on a physical level. In addition, the focus on diagnostics is needed; selfdiagnostics, continuous and service diagnostics of used hardware, wholly developed module and system. In our courses of robot construction and programming, we consistently and consciously focus on these areas, starting with children from the 3rd grade of elementary school, i.e. children from 8 years. This paper aims to present how the teaching is conducted in our courses, what our graduates can achieve when they continue in our courses also in high school. We want to share our experience from almost a decade of our research.
Anotace česky
Roboti a robotické systémy se stávají nedílnou součástí našeho každodenního života intenzivněji než kdy jindy. Děti s nimi začnou komunikovat již v mateřské škole. Kromě základního hraní se také začínají učit naprogramovat je. Jak děti vyrůstají, jednoduché hračky jsou postupně vyměněny za sofistikovanější a rozvíjejí jejich dovednosti v programování robotů od první třídy základní školy až po vysokou školu. Takto mají jednotliví zájemci možnost hladce přejít ze školy k výběru budoucí kariéry a případně k programování na profesionální úrovni. Programování robotických systémů je prováděno na různých úrovních. Nejnižší úroveň vyžaduje, aby návrhář byl seznámen s hardwarem, elektronikou, komunikací mezi elektronickými systémy na fyzikální úrovni. Kromě toho je třeba se zaměřit na diagnostiku, autodiagnostiku, průběžnou a servisní diagnostiku, použitý hardware. V našich kurzech stavby a programování robotů se důsledně věnujeme těmto oblastem - začínáme pracovat s dětmi 3. ročníku základní školy, tj. s dětmi od 8 let. Článek si klade za cíl představit, čeho naši absolventi dosahují, pokud úspěšně projdou kurzy. Chceme se podělit o své zkušenosti z téměř deset let probíhajících kurzů a z toho plynoucích výzkumů.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005322, interní kód MUNázev: Podpora rozvíjení informatického myšlení (Akronym: PRIM)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Podpora rozvíjení informatického myšlení, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:32