2019
Memoriál Dany Tunkrové - soutěž programování robotů
HRBÁČEK, Jiří a Martin BENEŠZákladní údaje
Originální název
Memoriál Dany Tunkrové - soutěž programování robotů
Název česky
Memoriál Dany Tunkrové - soutěž programování robotů
Název anglicky
Dana Tunkrová Memorial - a part of robot programming
Autoři
HRBÁČEK, Jiří a Martin BENEŠ
Vydání
2019
Nakladatel
Katedra technické a informační výchovy PedF MU
Další údaje
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
soutěž programování robotů
Změněno: 1. 12. 2019 17:16, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
V originále
Ve středu 12.6. se na PedF MU, Poříčí 31 v této soutěži utkali mladí programátoři H&S robotických systémů od 10 let. Letos poprvé byla v soutěži kategorie programování v assembleru. Na tento způsob programování se přechází s výběrem žáků již od 5. třídy ZŠ. I letos jsme přivítali soutěžící ze ZŠ nám. Míru Svitavy. Aby byla soutěž opravdu na úrovni a nezapomenutelným zážitkem pro soutěžící, učitele, rodiny soutěžících i jejich známých, přátel i zájemců o robotiku, bylo připraveno občerstvení pro soutěžící, i realizátory workschopů. Neveřejná část – vlastní soutěž - probíhala od 9 do 13 hodin. Po ní následovala její veřejná část od 13 do 15 hodin - workshopy pro soutěžící a další zájemce o robotiku v rámci projektu PRIM, kde se soutěžící i ostatní zájemci seznámili blíže s projektem PRIM a učili se pracovat s robotickými systémy Ozobot, Beebot, H&S a dalšími. Celkově se workshopů účastnilo více než 60 žáků základních i středních škol i rodičů těchto žáků. Z projektu byly také pořízeny ceny pro soutěžící ve čtyřech kategoriích - začátečníci, mírně pokročilí, pokročilí a zvláštní kategorie pokročilých - programujících v assembleru. Workshopy i soutěž zabezpečovali kromě studentů PedF Mu také doc. Jiří Hrbáček, Dr. Martin Dosedla, Mgr. Karel Picka a Dr. Zdeněk Hodis – vedoucí katedry. Účastníkům byla předávána myšlenka projektu PRIM – tedy popularizace informatického myšlení v oblasti robotických stavebnic a odkazován web imysleni.cz. Přítomné žáky i dospělé účastníky projekt PRIM velmi zaujal. Stejně tak účastníky oslovily ukázky práce s robotickými systémy na workshopech i úkoly, které soutěžící řešili a dokázali vyřešit. Obojí sklidilo velkou úctu a uznání, kam se robotika a její výuka v současné době posouvá.
Česky
Ve středu 12.6. se na PedF MU, Poříčí 31 v této soutěži utkali mladí programátoři H&S robotických systémů od 10 let. Letos poprvé byla v soutěži kategorie programování v assembleru. Na tento způsob programování se přechází s výběrem žáků již od 5. třídy ZŠ. I letos jsme přivítali soutěžící ze ZŠ nám. Míru Svitavy. Aby byla soutěž opravdu na úrovni a nezapomenutelným zážitkem pro soutěžící, učitele, rodiny soutěžících i jejich známých, přátel i zájemců o robotiku, bylo připraveno občerstvení pro soutěžící, i realizátory workschopů. Neveřejná část – vlastní soutěž - probíhala od 9 do 13 hodin. Po ní následovala její veřejná část od 13 do 15 hodin - workshopy pro soutěžící a další zájemce o robotiku v rámci projektu PRIM, kde se soutěžící i ostatní zájemci seznámili blíže s projektem PRIM a učili se pracovat s robotickými systémy Ozobot, Beebot, H&S a dalšími. Celkově se workshopů účastnilo více než 60 žáků základních i středních škol i rodičů těchto žáků. Z projektu byly také pořízeny ceny pro soutěžící ve čtyřech kategoriích - začátečníci, mírně pokročilí, pokročilí a zvláštní kategorie pokročilých - programujících v assembleru. Workshopy i soutěž zabezpečovali kromě studentů PedF Mu také doc. Jiří Hrbáček, Dr. Martin Dosedla, Mgr. Karel Picka a Dr. Zdeněk Hodis – vedoucí katedry. Účastníkům byla předávána myšlenka projektu PRIM – tedy popularizace informatického myšlení v oblasti robotických stavebnic a odkazován web imysleni.cz. Přítomné žáky i dospělé účastníky projekt PRIM velmi zaujal. Stejně tak účastníky oslovily ukázky práce s robotickými systémy na workshopech i úkoly, které soutěžící řešili a dokázali vyřešit. Obojí sklidilo velkou úctu a uznání, kam se robotika a její výuka v současné době posouvá.