p 2018

Step by Step to the World of Science and Technology

HRBÁČEK, Jiří a Ľubica STUCHLÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Step by Step to the World of Science and Technology

Název česky

Krok za krokem do světa vědy a techniky

Autoři

HRBÁČEK, Jiří a Ľubica STUCHLÍKOVÁ

Vydání

ICETA 2018 16th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 2018

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-1-5386-7914-2

Klíčová slova anglicky

robotic systems;education; technical education; popularisation of science and technology

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 12. 2019 10:15, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper presents possible ways to solve the questions: How to drag the young people and kids in to the World of Science and Technology? What is the right time to start working with children to motivate them towards these fields? The answers are verified by more than ten years of author’s experiences in developing of education e-learning projects, organization of popularization and education activities such as "Days of experiments", courses and competitions about robots and electronics. The attention is focused on courses called "Build a Robot", "Electronics as a game", and "Building and programming robots" for the target groups of elementary and primary school pupils. The experiences confirmed that the optimal age for pupils of elementary schools to start a systematic co-work is between 8 and 9 years (3rd and 4th grades elementary school

Česky

Tento článek představuje možné způsoby řešení otázky: Jak přetáhnout mladé lidi a děti do Svět vědy a techniky? K čemu je správný čas začít pracovat s dětmi a motivovat je k tomu pole? Odpovědi jsou ověřeny o více než deset let zkušenosti autora v rozvoji e-learningu v oblasti vzdělávání projekty, organizace popularizace a vzdělávání aktivity jako "dny experimentů", kurzy a soutěž o roboty a elektroniku. Pozornost je zaměřil se na kurzy nazvané "Build a Robot", "Electronics as a hra "a" Budování a programování robotů "pro cílových skupin žáků základních a základních škol. The zkušenosti potvrdily, že optimální věk pro žáky základní školy, aby zahájily systematickou spolupráci 8 a 9 let.

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005322, interní kód MU
Název: Podpora rozvíjení informatického myšlení (Akronym: PRIM)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Podpora rozvíjení informatického myšlení, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání