2019
Psychologické aspekty múzejnej edukácie (2019)
JAGOŠOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Psychologické aspekty múzejnej edukácie (2019)
Název česky
Psychologické aspekty mzejní edukace (2019)
Název anglicky
Psychological aspects of museum education (2019)
Autoři
Vydání
Múzejná pedagogika, Bratislava (akreditovaný kurz; Slovenské národné múzeum), 2019, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
muzeum; muzejní psychologie; návštěvník; muzejní pedagog; muzejní edukace
Klíčová slova anglicky
museum; museum psychology; visitor; museum educator; museum education
Změněno: 9. 12. 2019 13:07, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
V originále
Lekce je věnována psychologickým aspektům pedagogické práce v muzeu. Zaměřuje se na nezbytné základní znalosti, které pro vykonávání své profese ve vztahu k návštěvníkům, ostatním kolegům i sobě samému muzejní pedagog potřebuje teoreticky znát a prakticky ovládat. Cílem lekce je poskytnout poznatky k osvojení základních psychologických pojmů a jevů, zejména z oblasti pedagogické, vývojové a sociální psychologie a duševní hygieny. Lekce akcentuje přímou využitelnost poznatků do muzejně-pedagogické praxe.
Anglicky
Lecture of the course Museum education basics is concentrated to psychological aspects of pedagogical work in museum. Lecture offers key information for museum pedagogues towards their better understanding to museum visitors, other colleagues and themselves. Lecture applies theory to practical situations of everyday educational work in museum. Lecture provides basic information in especially pedagogical, developmental and social psychology and mental hygiene. Lecture aimes to application of knowledge to museum educational practice.