ŠAFRATOVÁ, Iveta, Petra KURFÜRSTOVÁ a Linda DOLEŽÍ. Acquisition of polarity items in Czech children. In Theoretical and Applied Linguistics Conference 3. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Acquisition of polarity items in Czech children
Autoři ŠAFRATOVÁ, Iveta (203 Česká republika, garant, domácí), Petra KURFÜRSTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Linda DOLEŽÍ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Theoretical and Applied Linguistics Conference 3, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW webové stránky konference
Kód RIV RIV/00216224:14640/19:00111624
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky jazyková akvizice; skalární částice; děti mladšího školního věku; experimentální lingvistika; čeština
Klíčová slova anglicky language acquisition; scalar particles; junior school children; experimental linguistics; Czech
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D., učo 14227. Změněno: 1. 3. 2020 19:28.
Anotace
We deal with the acquisition of polarity items "i" and "ani" in utterances of Czech children. These items frequently function as conjunctions and particles in Czech language. we treat them as focus/scalar particles. These particles are specific for their sensitivity to probability. The aim was to find out whether children at primary school (junior school age) have already acquired these items and whether they are able to connect them correctly with alternatives on the scale of probability. The research was conducted with children from the second and the fourth grade at primary school.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 17:54