Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1591961, author = {Záleská, Klára and Juhaňák, Libor and Trnková, Kateřina and Šmahelová, Martina}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2019-2-149}, keywords = {novice teacher; mentor; the person responsible for the induction process}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Uvádění začínajících učitelů v mateřských, základních a středních školách pohledem jeho hlavních aktérů}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/12383}, volume = {29}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1591961 AU - Záleská, Klára - Juhaňák, Libor - Trnková, Kateřina - Šmahelová, Martina PY - 2019 TI - Uvádění začínajících učitelů v mateřských, základních a středních školách pohledem jeho hlavních aktérů JF - Pedagogická orientace VL - 29 IS - 2 SP - 149-171 EP - 149-171 SN - 12114669 KW - novice teacher KW - mentor KW - the person responsible for the induction process UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/12383 L2 - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/12383 N2 - Adaptace začínajících učitelů na školách není izolovaným procesem. Významně do ní vstupují kolegové (především uvádějící učitelé) a vedení školy. O jejich působení při uvádění začínajících učitelů však zatím nevíme mnoho. Cílem předkládané studie je proto popsat současnou podobu uvádění začínajících učitelů do praxe českých škol a zmapovat potřeby jednotlivých aktérů vstupujících do tohoto procesu. K tomu bylo použito kvantitativně orientované šetření, v němž byly dotazníkem osloveny tři skupiny respondentů: začínající učitelé, uvádějící učitelé a osoby odpovědné za uvádění začínajících učitelů, a to v mateřských, základních a středních školách. Vybrané výsledky prezentují typické znaky současného stavu uvádění začínajících učitelů, základní potřeby sledovaných skupin respondentů v tomto procesu a vnímanou profesní perspektivu respondentů. ER -
ZÁLESKÁ, Klára, Libor JUHAŇÁK, Kateřina TRNKOVÁ a Martina ŠMAHELOVÁ. Uvádění začínajících učitelů v mateřských, základních a středních školách pohledem jeho hlavních aktérů. \textit{Pedagogická orientace}. 2019, roč.~29, č.~2, s.~149-171. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2019-2-149.
|