k 2019

Lobbying Legitimacy in the Czech Republic

PINKOVÁ, Aneta

Základní údaje

Originální název

Lobbying Legitimacy in the Czech Republic

Název česky

Legitimita lobbování v České republice

Název anglicky

Lobbying Legitimacy in the Czech Republic

Autoři

Vydání

24TH ANNUAL CONFERENCE OF CEPSA, 2019

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova česky

Lobbování, legitimita, občanská společnost, survey experiment

Klíčová slova anglicky

Lobbying; Legitimacy; Civil Society; Population-Based Experiment

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 6. 1. 2020 09:34, Mgr. Aneta Pinková, Ph.D.

Anotace

V originále

The research questions explored in this paper are: How legitimate is the practice of lobbying for the Czech public? Does the perceived legitimacy of lobbying increase when the lobbying subject is a domestic, rather than foreign company? Is lobbying done by certain types of stakeholders such as state-owned companies, NGOs or big employers seen as more legitimate? The paper is based on a statistical analysis of data from a representational survey and a population-based survey experiment.

Česky

Příspěvek se zaměřuje na zodpovězení výzkumné otázky: Jak je vnímána legitimita lobbingu v České republice? Je vnímání legitimity lobbingu odlišné, když lobbuje domácí, resp. zahraniční subjekt? Liší se vnímání legitimity lobbingu v závislosti na charakteru, resp. právní formě lobbujícího subjektu (např. státní podnik, NGO, významný zaměstnavatel)? Text je založen na kvantitativní analýze výsledků dotazníkového šetření na reprezentativním vzorku populace kombinovaného se survey experimentem.

Návaznosti

GA18-16928S, projekt VaV
Název: Distributivní politika ve střední Evropě
Investor: Grantová agentura ČR, Distributivní politika ve střední Evropě