PINKOVÁ, Aneta. Lobbying Legitimacy in the Czech Republic. In 24TH ANNUAL CONFERENCE OF CEPSA. 2019. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Lobbying Legitimacy in the Czech Republic |
Název česky | Legitimita lobbování v České republice |
Název anglicky | Lobbying Legitimacy in the Czech Republic |
Autoři | PINKOVÁ, Aneta. |
Vydání | 24TH ANNUAL CONFERENCE OF CEPSA, 2019. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Klíčová slova česky | Lobbování, legitimita, občanská společnost, survey experiment |
Klíčová slova anglicky | Lobbying; Legitimacy; Civil Society; Population-Based Experiment |
Štítky | legitimacy, lobbying, survey experiment |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Mgr. Aneta Pinková, Ph.D., učo 52717. Změněno: 6. 1. 2020 09:34. |
Anotace |
---|
The research questions explored in this paper are: How legitimate is the practice of lobbying for the Czech public? Does the perceived legitimacy of lobbying increase when the lobbying subject is a domestic, rather than foreign company? Is lobbying done by certain types of stakeholders such as state-owned companies, NGOs or big employers seen as more legitimate? The paper is based on a statistical analysis of data from a representational survey and a population-based survey experiment. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek se zaměřuje na zodpovězení výzkumné otázky: Jak je vnímána legitimita lobbingu v České republice? Je vnímání legitimity lobbingu odlišné, když lobbuje domácí, resp. zahraniční subjekt? Liší se vnímání legitimity lobbingu v závislosti na charakteru, resp. právní formě lobbujícího subjektu (např. státní podnik, NGO, významný zaměstnavatel)? Text je založen na kvantitativní analýze výsledků dotazníkového šetření na reprezentativním vzorku populace kombinovaného se survey experimentem. |
Anotace anglicky |
---|
The research questions explored in this paper are: How legitimate is the practice of lobbying for the Czech public? Does the perceived legitimacy of lobbying increase when the lobbying subject is a domestic, rather than foreign company? Is lobbying done by certain types of stakeholders such as state-owned companies, NGOs or big employers seen as more legitimate? The paper is based on a statistical analysis of data from a representational survey and a population-based survey experiment. |
Návaznosti | |
---|---|
GA18-16928S, projekt VaV | Název: Distributivní politika ve střední Evropě |
Investor: Grantová agentura ČR, Distributivní politika ve střední Evropě |
VytisknoutZobrazeno: 1. 10. 2024 12:14