Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1598966, author = {Lee, Lenka}, article_location = {Prešov}, article_number = {1}, keywords = {Cy Twombly; tired audience; sign; scribble; Roland Barthes}, language = {cze}, issn = {1339-1119}, journal = {ESPES}, title = {Paskvil, nebo umění? Nový diletantismus jako zdroj unaveného publika}, url = {https://espes.ff.unipo.sk/index.php/ESPES/article/view/141}, volume = {8}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1598966 AU - Lee, Lenka PY - 2019 TI - Paskvil, nebo umění? Nový diletantismus jako zdroj unaveného publika JF - ESPES VL - 8 IS - 1 SP - 37-46 EP - 37-46 PB - Society for Aesthetics in Slovakia SN - 13391119 KW - Cy Twombly KW - tired audience KW - sign KW - scribble KW - Roland Barthes UR - https://espes.ff.unipo.sk/index.php/ESPES/article/view/141 L2 - https://espes.ff.unipo.sk/index.php/ESPES/article/view/141 N2 - Mezi funkce nových médií patří vzdělávání a podpora kreativity. Konzumenti mohou snadno využít řady nástrojů, díky nimž vytvářejí nejrůznější produkty různé umělecké kvality. Díky tomu někdy nabývají mylného dojmu, že se sami – z nově nabyté pozice tvůrců – mohou stát kritiky umění, aniž by si uvědomili komplexnost tvůrčího procesu. Na příkladu amerického malíře Cy Twomblyho se pokusím ukázat, že některá na první pohled snadno kopírovatelná, a tedy zdánlivě méně umělecky hodnotná díla jsou ve skutečnosti výsledkem autorovy erudice, nadání, píle a především jasného záměru, nikoli nahodilosti. Twomblyho umělecká tvorba je spojena s otázkami znaku a znakovosti obecně, schopností dešifrovat, konfrontace apollinského a dionýského principu či dichotomie Erótu/Thanatu. Na několika vybraných dílech budu demonstrovat způsob, jakým adaptoval antické motivy. Přiblížím také několik přístupů k možné interpretaci Twomblyho děl (Barthes, Bird, Serra). ER -
LEE, Lenka. Paskvil, nebo umění? Nový diletantismus jako zdroj unaveného publika. \textit{ESPES}. Prešov: Society for Aesthetics in Slovakia, 2019, roč.~8, č.~1, s.~37-46. ISSN~1339-1119.
|