2020
Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics
PERSIA, Fabio, Daniela D'AURIA a Mouzhi GEZákladní údaje
Originální název
Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics
Autoři
PERSIA, Fabio (380 Itálie), Daniela D'AURIA (380 Itálie) a Mouzhi GE (156 Čína, garant, domácí)
Vydání
San Diego, California, USA, Proceedings of the 14th IEEE International Conference on Semantic Computing, od s. 238-241, 4 s. 2020
Nakladatel
IEEE
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/20:00115180
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-7281-6332-1
ISSN
UT WoS
000565450400041
Klíčová slova anglicky
Moodle; Multimedia education; Multimedia semantics; OLE; Student performance
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2021 07:14, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Nowadays, different new learning methodologies have been proposed to achieve effective learning in University education. One of the most promising methodologies for teaching computer science is multimedia-based education. In order to empower the performance within the online learning platforms, such as Moodle or OLE, this paper proposes to integrate the multimedia-based education to learning systems, and conducts an experiment with the operating system course. We show that exploiting multimedia, such as educational video and smart text, can significantly improve the student's learning performance in terms of exam grade and knowledge transfer. Further, the paper presents a real-world case study depicting how to enhance the performance of learning platform with multimedia semantics.