2019
Využití humanoidního robota pro aktivní stárnutí a otázka důstojnosti "hry" v pozdějších životních fázích
VIDOVIĆOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Využití humanoidního robota pro aktivní stárnutí a otázka důstojnosti "hry" v pozdějších životních fázích
Název anglicky
The use of a humanoid robot for active aging and the question of the dignity of the "game" in later life stages
Autoři
VIDOVIĆOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Čtvrteční sociologický seminář; Sociologický ústav Akademie věd ČR a Institut sociologických studií, FSV, UK (6.6.2019; Praha, Jilská 1), 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50401 Sociology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/19:00108393
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
HRI; sociologie; hra; aktivní stárnutí; edutainment
Klíčová slova anglicky
HRI; sociology; game; active ageing; edutainment
Štítky
Změněno: 17. 4. 2020 11:57, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
V rámci semináře budou představeny obrysy interdisciplinárního projektu, který má za cíl adaptovat humanoidního robota pro využití v komunitním centru pro seniory. Prezentovány budou nejen vstupní motivace, rámcové sociálně gerontologické koncepty a metodologické výzvy, ale i přesahy do problematiky sociální konstrukce role technologií ve sdílené každodennosti. V neposlední řadě pak položíme otázku, mohou-li si i starší dospělí hrát? Jakým způsobem lze uchopit dualitu "důstojnost vs. dětinskost" stáří a jaké dopady mají tyto přístupy na akceptaci nových technologií?
Anglicky
The outline of an interdisciplinary project to adapt a humanoid robot for use in a community center for seniors will be presented. Not only input motivation, general social gerontological concepts and methodological challenges will be presented, but also overlaps into the issue of social construction of the role of technology in shared everyday life. Last but not least, we will ask whether older adults can play? How can the duality of "dignity vs. childhood" of old age be grasped, and what impact do these approaches have on the acceptance of new technologies?
Návaznosti
TL02000362, projekt VaV |
|