OBROVSKÁ, Jana, Lenka KISSOVÁ, Viktorie HERMANOVÁ a Lenka ŠPINKOVÁ. Children's Views on and Contributions to Inclusive Education: Studies in Diverse Classrooms. The Czech Republic. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities. Giulia Pastori, Alice Sophie Sarcinelli, & Valentina Pagani (eds.). online: European Union, 2019, 26 s. Integrative Report D2.5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Children's Views on and Contributions to Inclusive Education: Studies in Diverse Classrooms. The Czech Republic. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities.
Autoři OBROVSKÁ, Jana, Lenka KISSOVÁ, Viktorie HERMANOVÁ a Lenka ŠPINKOVÁ.
Giulia Pastori, Alice Sophie Sarcinelli, & Valentina Pagani (eds.).
Vydání online, 26 s. Integrative Report D2.5, 2019.
Nakladatel European Union
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Diverzita ve školní třídě; pohled dětí; inkluze; well-being
Klíčová slova anglicky Diversity in school classroom; childrens' views; inclusion; well-being
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 11. 9. 2021 14:51.
Anotace
The ISOTIS Children Study aimed at exploring children’s perspectives on inclusion and well-being at school and identifying facilitating positive elements at school within social, cultural, religious and linguistic differences, what children identified as quality indicators of school inclusiveness and their suggestions to make school more welcoming and inclusive. The study elicited children’s views on inclusion and well-being at school and, beyond this, the study explored a form of education through democracy, examining how a supportive democratic learning environment can be created.
Návaznosti
727069, interní kód MUNázev: ISOTIS - Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society (Akronym: ISOTIS)
Investor: Evropská unie, ISOTIS - Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society, Europe in a changing world - inclusive, innovative and reflective Societies (Societal Challenges)
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 07:59