MARINIČ, Peter a Pavel PECINA. Teaching Financial Literacy through Excel Game. R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education. Baden: Pädagogische Hochschule Niederösterreich, 2019, roč. 6, special issue 17, s. 222-228. ISSN 2313-1640.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching Financial Literacy through Excel Game
Autoři MARINIČ, Peter (703 Slovensko, garant, domácí) a Pavel PECINA (203 Česká republika, domácí).
Vydání R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich, 2019, 2313-1640.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00112450
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky financial literacy; gamification; key competencies; teaching pupils
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Peter Marinič, Ph.D., učo 137627. Změněno: 22. 9. 2020 09:31.
Anotace
Financial literacy become important part of pupil´s key competencies. Since financial literacy content personal and family finance based on wider economic understanding it is also important part of life of each human being. Teaching financial literacy is quite complicated because of different level of pupils’ individual knowledge and experience, and also quite unattractive due to theoretical background and mathematical apparatus needed. We decided to use game for teaching financial literacy started with already available desk game. However we experienced positive impact of the game we also discovered its limitation. Creation of our own game was solution. The article provides specification of important steps and decisions made during creation as much realistic game as possible, and our experience with game creation in the MS Excel with implementation of selected financial literacy topics to the game environment. It is very difficult to find the proper method for teaching the financial literacy through the games and not to use too much simplification.
Návaznosti
MUNI/FR/1057/2018, interní kód MUNázev: Hra s financemi života - Finanční gramotnost (Akronym: FG hra)
Investor: Masarykova univerzita, Fond rozvoje MU
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2021 01:39