Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1605108, author = {Majcík, Martin}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2019-3-6}, keywords = {educational communication; student errors; response to errors; feedback; dealing with errors}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Zpětná vazba na žákovské chyby ve výukové komunikaci s celou třídou}, url = {https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1991}, volume = {24}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1605108 AU - Majcík, Martin PY - 2019 TI - Zpětná vazba na žákovské chyby ve výukové komunikaci s celou třídou JF - Studia paedagogica VL - 24 IS - 3 SP - 131-149 EP - 131-149 SN - 18037437 KW - educational communication KW - student errors KW - response to errors KW - feedback KW - dealing with errors UR - https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1991 L2 - https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1991 N2 - Výzkumné šetření se zabývá způsoby zpětné vazby v reakci na žákovskou chybu při komunikaci s celou třídou. Zpětná vazba na chybu představuje důležitý moment, který rozhoduje o tom, zda bude chybě věnována další pozornost a jakým způsobem bude dále řešena. Cílem studie je tedy popsat podobu zpětné vazby,která na chybu navazuje a dále s ní pracuje. Z hlediska teoretických konceptů je věnována pozornost pojetí chyby v kontextu výuky a práci učitele s žákovskou chybou. Na základě odborného diskurzu je také vzhledem k chybě vymezena tzv. produktivní zpětná vazba. Kvalitativní výzkumné šetření bylo realizováno ve výuce českého jazyka v 9. ročníku základní školy ve čtyřech cíleně vybraných školních třídách. Sběr dat probíhal prostřednictvím pozorování a analyzováno bylo celkem 24 videozáznamů vyučovacích hodin. Jak je z výsledků patrné, ve výuce můžeme identifikovat čtyři typy učitelské zpětné vazby, které se odlišují z hlediska obsažených informací a způsobu využití chyby na podporu žákovského učení. ER -
MAJCÍK, Martin. Zpětná vazba na žákovské chyby ve výukové komunikaci s celou třídou. \textit{Studia paedagogica}. 2019, roč.~24, č.~3, s.~131-149. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2019-3-6.
|