KAROLYI, Matěj, Martin KOMENDA, Luke WOODHAM, Jakub ŠČAVNICKÝ, Christos VAITSIS a Dimitris SPACHOS. Medical curriculum standards: Towards relational database transformation. Health and Technology. Heidelberg: Springer, 2020, roč. 10, č. 3, s. 759-766. ISSN 2190-7188. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s12553-020-00409-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Medical curriculum standards: Towards relational database transformation
Autoři KAROLYI, Matěj (203 Česká republika, garant, domácí), Martin KOMENDA (203 Česká republika, domácí), Luke WOODHAM (826 Velká Británie a Severní Irsko), Jakub ŠČAVNICKÝ (703 Slovensko, domácí), Christos VAITSIS (300 Řecko) a Dimitris SPACHOS (300 Řecko).
Vydání Health and Technology, Heidelberg, Springer, 2020, 2190-7188.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14110/20:00115203
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s12553-020-00409-6
UT WoS 000533028700017
Klíčová slova anglicky Competence;curriculum mapping;MEDCIN project;medical education;standard;standardisation framework
Štítky 14119612, curriculum, data visualization, Education, rivok, Software development, standardization
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Miškechová, učo 341652. Změněno: 12. 5. 2021 12:49.
Anotace
Medical and healthcare education address the need for integration of systematic technological standards into various virtual learning environments, which systematically support modern pedagogical trends and approaches. The integration of various systems for curriculum management helps to make study programmes more transparent and easier to track, while being better understood by students, teachers, curriculum designers, guarantors and academic institution management. There are several standardised frameworks implemented in medicine and other health professions as well as in other domains of human interest, but which one is the most stable, robust and up-to-date support for medical and healthcare education? This paper introduces the MEDCIN project and the use of existing technical standards (the MedBiquitous Curriculum Inventory and Competency Frameworks) into a real medical education context. The MEDCIN web-based platform offers storing the curriculum in the form of a standardised set of building blocks, sharing it among the academic community and analysing its basic attributes as well as performing more complex analyses and visualisations.
Návaznosti
2015-1-CZ01-KA203-013935, interní kód MUNázev: Medical Curriculum Innovations (Akronym: MEDCIN)
Investor: Evropská unie, Medical Curriculum Innovations, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 23:17