k 2019

Korpusový přístup k výuce lékařské terminologie

POŘÍZKOVÁ, Kateřina, Jan SLÍVA a Libor ŠVANDA

Základní údaje

Originální název

Korpusový přístup k výuce lékařské terminologie

Název anglicky

Corpus-Based Approach to Teaching Medical Terminology

Autoři

POŘÍZKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Jan SLÍVA (203 Česká republika, domácí) a Libor ŠVANDA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Týden CJV, 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/19:00112511

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

lékařská terminologie; latina; korpusová lingvistika; DBL

Klíčová slova anglicky

medical terminology; Latin; corpus linguistics; DBL
Změněno: 17. 1. 2020 13:15, Mgr. Kateřina Pořízková, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku bylo poskytnout vhled do problematiky využití korpusových nástrojů pro výuku lékařské terminologie. Ve Sketch Engine byla představena aktuální podoba korpusu klinických diagnóz. Kromě specifických problémů, se kterými se musí lingvista ve spolupráci s počítačovým expertem vypořádat, bylo demonstrováno, jakým způsobem může být intuitivní přístup k jazyku zavádějící v porovnání s autentickými daty.

Anglicky

This seminar provided an insight into the problematics of using corpus linguistics tools for teaching medical terminology. An actual version of the corpus of authentic clinical diagnoses in Sketch Engine was presented, while the attendants were given a unique opportunity to get acquainted with the background of collaboration between a linguist and a computational specialist. Specific linguistic problems were demonstrated with the focus on the potential ambiguity of an intuitive language approach and the significance of reflecting authentic data.