2019
Korpusový přístup k výuce lékařské terminologie
POŘÍZKOVÁ, Kateřina, Jan SLÍVA a Libor ŠVANDAZákladní údaje
Originální název
Korpusový přístup k výuce lékařské terminologie
Název anglicky
Corpus-Based Approach to Teaching Medical Terminology
Autoři
POŘÍZKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Jan SLÍVA (203 Česká republika, domácí) a Libor ŠVANDA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Týden CJV, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/19:00112511
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
lékařská terminologie; latina; korpusová lingvistika; DBL
Klíčová slova anglicky
medical terminology; Latin; corpus linguistics; DBL
Změněno: 17. 1. 2020 13:15, Mgr. Kateřina Pořízková, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku bylo poskytnout vhled do problematiky využití korpusových nástrojů pro výuku lékařské terminologie. Ve Sketch Engine byla představena aktuální podoba korpusu klinických diagnóz. Kromě specifických problémů, se kterými se musí lingvista ve spolupráci s počítačovým expertem vypořádat, bylo demonstrováno, jakým způsobem může být intuitivní přístup k jazyku zavádějící v porovnání s autentickými daty.
Anglicky
This seminar provided an insight into the problematics of using corpus linguistics tools for teaching medical terminology. An actual version of the corpus of authentic clinical diagnoses in Sketch Engine was presented, while the attendants were given a unique opportunity to get acquainted with the background of collaboration between a linguist and a computational specialist. Specific linguistic problems were demonstrated with the focus on the potential ambiguity of an intuitive language approach and the significance of reflecting authentic data.