KREJČÍ, Janina. Situacionnye rolevye igry kak metod testirovanija formirovanija sociolingvističeskoj kompetencii v obučenii russkomu jazyku. In Jakub Konečný. Pražská rusistika - Prague Russian Studies - recenzovaný sborník příspěvků z konference konané dne 29. května 2019 v Praze. Praha: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. s. 17-30. ISBN 978-80-7603-111-1. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Situacionnye rolevye igry kak metod testirovanija formirovanija sociolingvističeskoj kompetencii v obučenii russkomu jazyku
Název česky Situační hraní rolí jako metoda hodnocení rozvoje sociolingvistické kompetence ve výuce ruského jazyka
Název anglicky Situational Role-Playing as a Method for Testing the Development of Sociolinguistic Competence in the Russian Language Teaching
Autoři KREJČÍ, Janina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, Pražská rusistika - Prague Russian Studies - recenzovaný sborník příspěvků z konference konané dne 29. května 2019 v Praze, od s. 17-30, 14 s. 2019.
Nakladatel Katedra rusistiky a lingvodidaktiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00112563
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7603-111-1
Klíčová slova česky úlohy hraní rolí; zdvořilostní výrazy; sociolingvistická kompetence; didaktika cizích jazyků; výuka ruského jazyka
Klíčová slova anglicky situational role-playing; politeness expressions; sociolinguistic competention; didactics of foreign languages; teaching of Russian language
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Janina Krejčí, Ph.D., učo 442346. Změněno: 8. 7. 2021 08:51.
Anotace
V praktike prepodavanija inostrannych jazykov rolevye igry často ispol'zujutsja v kačestve metodičeskogo prijema, primenjaemogo s cel'ju zakreplenija těmatičeskoj leksiki v processe formirovanija rečevych umenij, v častnosti govorenija. Odnako rolevye igry možno uspešno primenjat' dlja kontrolja znanij i umenij učaščichsja, a takže v akaděmičeskich issledovanijach v kačestve instrumenta dlja sbora dannych. V dannoj stat'je priveděny konkretnye rezul'taty issledovanija, cel'ju kotorogo bylo opredělenije sposobnosti učaščichsja upotrebljat' frazy vežlivosti v vybrannych kommunikativnych situacijach.
Anotace česky
Ve výuce cizích jazyků se často používá hraní rolí jako metodická technika k upevnění tematické slovní zásoby při rozvíjení řečových dovedností, zejména mluvení. Hraní rolí však lze použít pro kontrolu znalosti a dovednosti studentů, jakož i v akademickém výzkumu jako nástroj sběru dat. V tomto článku jsou představeny konkrétní výsledky studie, jejímž účelem bylo ověření schopností studentů používat zdvořilostní fráze ve vybraných komunikačních situacích.
Anotace anglicky
In foreign language teaching role-playing is often used as way to consolidate thematic vocabulary in the process of forming speech skills, in particular speaking. However, role-playing games can be also used to test students' knowledge and skills. They can also be a tool for data collection in academic studies. This article presents the specific results of the study, the purpose of which was to determine the ability of students to use phrases of politeness in certain communicative situations.
Návaznosti
MUNI/A/1143/2018, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VIII)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 05:55