NOVOTNÝ, Petr, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Karla BRÜCKNEROVÁ a Dana KNOTOVÁ. Typologie netradičních univerzitních studentů pedagogických oborů postavená na datech. In 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Typologie netradičních univerzitních studentů pedagogických oborů postavená na datech
Název anglicky Research-based typology of non-traditional university students studying for education degrees
Autoři NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Milada RABUŠICOVÁ (203 Česká republika, domácí), Libor JUHAŇÁK (203 Česká republika, domácí), Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00108094
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky netradiční studenti; vysokoškolské vzdělávání; výzkumná typologie
Klíčová slova anglicky non-traditional students; higher education; research-based typology
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 24. 3. 2020 10:24.
Anotace
Cílem příspěvku je doplnit poněkud hrubý pohled makrostrukturálních statistických dat o přesnější a diferencovanější výsledky výzkumu pracovních a vzdělávacích trajektorií netradičních studentů pedagogických oborů. Chceme zjistit, jak se vzdělávací dráhy překrývají a protínají s profesními drahami. V současném výzkumu netradičních studentů zůstávají tyto otázky na okraji zájmu. Navíc se výzkumy realizované v České republice nezabývají specificky netradičními studenty pedagogických oborů, ale tradičními cestami v rámci počátečního vzdělávání.
Anotace anglicky
The aim of the paper is to add subtler and more nuanced findings based on research into the work and education trajectories of non-traditional students studying for education degree to this rather crude view of adult education based on statistical data of a macrostructural nature. We want to ascertain how paths of learning overlap and intersect with career paths. Current research of these questions in studies into non-traditional students is basically marginal. Moreover, investigations which have been undertaken in the Czech Republic do not specifically look into non-traditional students studying for education degrees, mainly focusing on traditional preparation paths within initial education.
Návaznosti
GA18-15451S, projekt VaVNázev: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Grantová agentura ČR, Non-traditional students studying for education degrees in tertiary education within the Czech Republic
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 22:25