k 2019

Typologie netradičních univerzitních studentů pedagogických oborů postavená na datech

NOVOTNÝ, Petr; Milada RABUŠICOVÁ; Libor JUHAŇÁK; Karla BRÜCKNEROVÁ; Dana KNOTOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Typologie netradičních univerzitních studentů pedagogických oborů postavená na datech

Název anglicky

Research-based typology of non-traditional university students studying for education degrees

Autoři

NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí); Milada RABUŠICOVÁ (203 Česká republika, domácí); Libor JUHAŇÁK (203 Česká republika, domácí); Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec, 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00108094

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

netradiční studenti; vysokoškolské vzdělávání; výzkumná typologie

Klíčová slova anglicky

non-traditional students; higher education; research-based typology

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2020 10:24, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je doplnit poněkud hrubý pohled makrostrukturálních statistických dat o přesnější a diferencovanější výsledky výzkumu pracovních a vzdělávacích trajektorií netradičních studentů pedagogických oborů. Chceme zjistit, jak se vzdělávací dráhy překrývají a protínají s profesními drahami. V současném výzkumu netradičních studentů zůstávají tyto otázky na okraji zájmu. Navíc se výzkumy realizované v České republice nezabývají specificky netradičními studenty pedagogických oborů, ale tradičními cestami v rámci počátečního vzdělávání.

Anglicky

The aim of the paper is to add subtler and more nuanced findings based on research into the work and education trajectories of non-traditional students studying for education degree to this rather crude view of adult education based on statistical data of a macrostructural nature. We want to ascertain how paths of learning overlap and intersect with career paths. Current research of these questions in studies into non-traditional students is basically marginal. Moreover, investigations which have been undertaken in the Czech Republic do not specifically look into non-traditional students studying for education degrees, mainly focusing on traditional preparation paths within initial education.

Návaznosti

GA18-15451S, projekt VaV
Název: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Grantová agentura ČR, Non-traditional students studying for education degrees in tertiary education within the Czech Republic