2019
Typologie netradičních univerzitních studentů pedagogických oborů postavená na datech
NOVOTNÝ, Petr; Milada RABUŠICOVÁ; Libor JUHAŇÁK; Karla BRÜCKNEROVÁ; Dana KNOTOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Typologie netradičních univerzitních studentů pedagogických oborů postavená na datech
Název anglicky
Research-based typology of non-traditional university students studying for education degrees
Autoři
NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí); Milada RABUŠICOVÁ (203 Česká republika, domácí); Libor JUHAŇÁK (203 Česká republika, domácí); Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00108094
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
netradiční studenti; vysokoškolské vzdělávání; výzkumná typologie
Klíčová slova anglicky
non-traditional students; higher education; research-based typology
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2020 10:24, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je doplnit poněkud hrubý pohled makrostrukturálních statistických dat o přesnější a diferencovanější výsledky výzkumu pracovních a vzdělávacích trajektorií netradičních studentů pedagogických oborů. Chceme zjistit, jak se vzdělávací dráhy překrývají a protínají s profesními drahami. V současném výzkumu netradičních studentů zůstávají tyto otázky na okraji zájmu. Navíc se výzkumy realizované v České republice nezabývají specificky netradičními studenty pedagogických oborů, ale tradičními cestami v rámci počátečního vzdělávání.
Anglicky
The aim of the paper is to add subtler and more nuanced findings based on research into the work and education trajectories of non-traditional students studying for education degree to this rather crude view of adult education based on statistical data of a macrostructural nature. We want to ascertain how paths of learning overlap and intersect with career paths. Current research of these questions in studies into non-traditional students is basically marginal. Moreover, investigations which have been undertaken in the Czech Republic do not specifically look into non-traditional students studying for education degrees, mainly focusing on traditional preparation paths within initial education.
Návaznosti
GA18-15451S, projekt VaV |
|