2019
XI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
NOVÁKOVÁ, Ester a Ondřej ZABLOUDIL PECHNÍKZákladní údaje
Originální název
XI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
Název česky
XI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
Název anglicky
XI. students’ scientific conference of Czech language and literature department
Autoři
NOVÁKOVÁ, Ester (203 Česká republika, garant, domácí) a Ondřej ZABLOUDIL PECHNÍK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 76 s. 2019
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor
60204 General literature studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00112674
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9424-6
Klíčová slova česky
Katedra českého jazyka a literatury; studentská vědecká konference; sborník příspěvků; česká literatura; český jazyk; didaktika
Klíčová slova anglicky
Czech language and literature department; students’ scientific conference; collection of contributions; Czech literature; Czech language; didactics
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2020 16:13, Dana Nesnídalová
V originále
Publikace představuje příspěvky z vědecké konference, které se 14. 3. 2019 účastnili posluchači magisterského a doktorského studia. Jazykovou komunikací se zabývá příspěvek Kateřiny Žvakové (Prostředky komunikační strategie účinkujících v pořadu GEN), didaktickým využitím reklamy příspěvek Pavlíny Zouharové (Reklama v učivu českého jazyka na 2. stupni ZŠ). S výukou žáků s odlišným mateřským jazykem souvisejí příspěvky Radima Ošmery (Zvuková stránka češtiny nerodilých mluvčích), Veroniky Tinkové (Pracovní listy pro výuku českého jazyka bilingvních žáků 6.–9. třídy) a Věry Šimkové (Adaptovaná četba v českém prostředí). Na dětského diváka je zaměřen příspěvek Miroslava Jindry (Metodologie výzkumu dětského divadelního publika na příkladu inscenace Vinnetou), sborník uzavírají literárněvědné příspěvky Kateřiny Tesařové (Motivy smrti v básnických prvotinách Jiřího Karáska ze Lvovic a J. H. Krchovského) a Ondřeje Pechníka (Obraz izraelsko-palestinského konfliktu v díle Tomáše Kolského).
Anglicky
This collection presents the contributions of the students of Master’s and doctoral study programmes to the Student Scientific Conference held on 14/03/2019. Kateřina Žvaková deals with conversation analysis in Communication strategy tools used by the guests in GEN (documentary series), application of didactics is presented in Pavlína Zouharová’s Commercials in Czech Language Teaching of sixth-through-ninth graders in primary schools. Radim Ošmera focuses on the teaching of non-native Czech speakers in his Czech phonetics/phonology principles applied by non-native speakers of the Czech language, Veronika Tinková presents Worksheet design for Czech language for bilingual sixth-through-ninth graders and Věra Šimková presents Adapted reading exercises in the Czech-speaking environment. Miroslav Jindra deals with Methodology of research into children’s theatre audiences through a case study of a production of Vinnetou. The collection is concluded by literary scientific contributions from Kateřina Tesařová with her Death motifs found in the early poetic works of Jiří Karásek ze Lvovic and J.H. Krchovský and Ondřej Pechník’s Reflection of the Israeli-Palestinian conflict in Tomáš Kolský’s work.
Návaznosti
MUNI/A/1116/2018, interní kód MU |
|