s 2019

XI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury

NOVÁKOVÁ, Ester a Ondřej ZABLOUDIL PECHNÍK

Základní údaje

Originální název

XI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury

Název česky

XI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury

Název anglicky

XI. students’ scientific conference of Czech language and literature department

Autoři

NOVÁKOVÁ, Ester (203 Česká republika, garant, domácí) a Ondřej ZABLOUDIL PECHNÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 76 s. 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

60204 General literature studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00112674

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9424-6

Klíčová slova česky

Katedra českého jazyka a literatury; studentská vědecká konference; sborník příspěvků; česká literatura; český jazyk; didaktika

Klíčová slova anglicky

Czech language and literature department; students’ scientific conference; collection of contributions; Czech literature; Czech language; didactics

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2020 16:13, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Publikace představuje příspěvky z vědecké konference, které se 14. 3. 2019 účastnili posluchači magisterského a doktorského studia. Jazykovou komunikací se zabývá příspěvek Kateřiny Žvakové (Prostředky komunikační strategie účinkujících v pořadu GEN), didaktickým využitím reklamy příspěvek Pavlíny Zouharové (Reklama v učivu českého jazyka na 2. stupni ZŠ). S výukou žáků s odlišným mateřským jazykem souvisejí příspěvky Radima Ošmery (Zvuková stránka češtiny nerodilých mluvčích), Veroniky Tinkové (Pracovní listy pro výuku českého jazyka bilingvních žáků 6.–9. třídy) a Věry Šimkové (Adaptovaná četba v českém prostředí). Na dětského diváka je zaměřen příspěvek Miroslava Jindry (Metodologie výzkumu dětského divadelního publika na příkladu inscenace Vinnetou), sborník uzavírají literárněvědné příspěvky Kateřiny Tesařové (Motivy smrti v básnických prvotinách Jiřího Karáska ze Lvovic a J. H. Krchovského) a Ondřeje Pechníka (Obraz izraelsko-palestinského konfliktu v díle Tomáše Kolského).

Anglicky

This collection presents the contributions of the students of Master’s and doctoral study programmes to the Student Scientific Conference held on 14/03/2019. Kateřina Žvaková deals with conversation analysis in Communication strategy tools used by the guests in GEN (documentary series), application of didactics is presented in Pavlína Zouharová’s Commercials in Czech Language Teaching of sixth-through-ninth graders in primary schools. Radim Ošmera focuses on the teaching of non-native Czech speakers in his Czech phonetics/phonology principles applied by non-native speakers of the Czech language, Veronika Tinková presents Worksheet design for Czech language for bilingual sixth-through-ninth graders and Věra Šimková presents Adapted reading exercises in the Czech-speaking environment. Miroslav Jindra deals with Methodology of research into children’s theatre audiences through a case study of a production of Vinnetou. The collection is concluded by literary scientific contributions from Kateřina Tesařová with her Death motifs found in the early poetic works of Jiří Karásek ze Lvovic and J.H. Krchovský and Ondřej Pechník’s Reflection of the Israeli-Palestinian conflict in Tomáš Kolský’s work.

Návaznosti

MUNI/A/1116/2018, interní kód MU
Název: Jazyková a literární komunikace II.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace II., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty